بازداشت و بی خبری کامل از سرنوشت سه فعال سیاسی اهل اهواز

سه فعال سیاسی اهل اهواز در اردیبهشت ماه سال جاری از سوی نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شده و تا کنون هیچگونه اطلاعاتی از سرنوشت و وضعیت کنونی آنها در دست نیست.
بازداشت این سه فعال سیاسی در تاریخ و زمان های مختلف صورت گرفته و تا کنون خانواده ها با مراجعه به ستاد خبری اهواز و دادگاه انقلاب هیچگونه جوابی از سرنوشت و محل کنونی آنها دریافت نکرده اند.
« عبدعلی مزرعه» فرزند «عبدالحسین» ،متأهل و دارای دو فرزند، ساکن کوی “زویه” در روز شنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ در خیابان اصلی “زویه” بدون آرائه هیچگونه حکم قضائی از سوی ماموران وزارت اطلاعات ( لباس شخصی)بازداشت شده است.
همچنین مامورین وزارت اطلاعات درروز یک‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ با یورش به منزل شخصی  «هاشم مزرعه» برادر «عبدعلی»،متأهل و دارای یک فرزند در کوی “زویه”، وی را بازداشت و به مکانی نامعلوم منقل کرده اند.
«علی مزرعه» فرزند «کاظم الشذر»، متأهل و دارای یک فرزند از اهالی کوی “زویه” نیز به گفته یکی از نزدیکان وی که نخواست نامش فاش شود ” به هنگام خروج مخفیانه از ایران طبق برنامه ای از پیش تهیه شده از سوی مامورین وزارت اطلاعات و «قاچاقی انسان» در ارومیه از سوی نیروهای وزارت اطلاعات ربوده و از همان تاریخ تا کنون هیچ اطلاعاتی از سرنوشت و وضعیت کنونی وی در دست نیست.
در سالهای اخیر سازمان وزارت اطلاعات ایران برای جلوگیری از وسعت فعالیتهای مسالمت آمیز جوانان “عرب” اهل اهواز آنها را به اتهام « اقدام علیه امنیت کشور»،«ارتباط با گروه مخالف نظام»،«تجسس برای کشورهای بیگانه» و «ارتباط با گروهای مذهبی تندرو» و غیره بازداشت؛ زندان و یااعدام کرده است.
کوی ” زویه” واقع در شمال شهر اهواز قرار داردو مقامات امنیتی آن را جزء مناطق بحرانی می دانند.

گزارش ارسالی از کریم دحیمی فعال حقوق بشر

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید