مختار زارعی، فعال مدنی اهل سنندج به سه سال حبس دیگر محکوم شد

مختار زارعی، فعال مدنی اهل سنندج، در دادگاهی دیگر و “به دلیل انتشار یک ویدئوی اعتراضی” به سه سال حبس محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مختار زارعی، روزنامه‌نگار و فعال مدنی اهل سنندج که با قید وثیقه آزاد است، در شعبه اول دادگاه انقلاب با اتهام “اجتماع و تبانی علیه حکومت” به سه سال حبس محکوم شد. آقای زارعی پیش‌تر نیز به دلیل نوشتن یک نامه انتقادآمیز به رهبری در شعبه دوم دادگاه انقلاب با دو اتهام “توهین بە رهبری و تبلیغ علیە نظام”، در مجموع به سه سال حبس تعزیری محکوم شده‌بود.

یک منبع مطلع در این خصوص به کمپین گفت: «حکم سه سال حبس شعبه اول دادگاه انقلاب، در خصوص ویدئویی بود که آقای زارعی، ۲۰ شهریورماه ۹۷، در اعتراض بە اعدام رامین حسین‌پناهی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌بود».

آقای زارعی، پیش از این به دلیل نوشتن نامه انتقادی به رهبری، روز ۱۲ دی‌ماه، در شعبه دوم دادگاه انقلاب سنندج با ریاست قاضی «بهروز شرفی‌یوسف‌وند»، بە اتهام “توهین بە رهبری”، به دو سال و با اتهام “تبلیغ علیە نظام”، به یک‌سال حبس تعزیری محکوم شده‌بود. حکمی که بنا به گفته منابع آگاه به صورت غیابی برای وی صادر شده‌بود.

این روزنامه‌نگار اهل سنندج، آخرین بار روز پنج‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ با قید وثیقه ۳۰ میلیون تومانی از زندان مرکزی سنندج آزاد شد. وی به همراه شماری دیگر از شهروندان، در ارتباط با اعتصاب اهالی کردستان و اعتراضی که به اعدام رامین حسین‌پناهی صورت گرفته‌بود، بازداشت شده‌بود.

“مختار زارعی” یک‌بار دیگر در روز ۳۰ تیرماه ۱۳۹۷ پس از احضار به دادگاه سنندج بازداشت و روز سه‌شنبه ۱۶ مرداد با سپرده وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی، آزاد شده‌بود.

مختار زارعی سابقه‌ی فعالیت در اتحادیه‌ی دموکراتیک دانشجویان کُرد و چندین نشریه‌ی دانشجویی را دارد، وی پیش‌تر نیز در ۲۴ اسفندماه سال ۹۳ به اتهامات “تبلیغ علیه نظام”، “توهین به مقدسات” و “نشر اکاذیب” بازداشت و با تامین وثیقه آزاد شده‌بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید