خودکشی دو زندانی در زندان سراون و اوین

عبدالستار سپاهی، زندانی محبوس در زندان سراوان به دلیل عدم رسیدگی به وضعیت پرونده با بریدن شاهرگ خود در زندان دست به خودکشی زد و جان خود را از دست داد. همچنین میثم بهرام‌آبادی، زندانی سیاسی محبوس دربند ۸ زندان اوین نیز به دلیل خلف وعده مسئولان زندان پس از اعتصاب غذای اعتراضی در اقدامی مشابه با بریدن رگ دستش اقدام به خودکشی کرد، این زندانی پس از مداوا به مرکز روان‌پزشکی رازی در امین‌آباد منتقل شد.

شب جمعه ۱۰ اسفند ۹۷، دو زندانی به نام‌های عبدالسلام سپاهی و میثم بهرام‌آبادی در زندان های  سروان و اوین دست به خودکشی زدند.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، عبدالستار سپاهی فرزند عبدالرحمن اهل سراوان شب جمعه ۱۰ اسفند ۱۳۹۷، در زندان سراوان در اعتراض به عدم رسیدگی به پرونده و بلاتکلیفش اقدام به خودکشی کرده بود که پس از این اقدام مورد شکنجه از سوی مسئولان زندان سراوان قرار گرفت و جان خود را از دست داد.

یک منبع مطلع در این باره گفت: “عبدالستار سپاهی بعد از خودکشی به قرنطینه انتقال داده شد، که با معالجه فوری امکان نجات وی بود”.

این منبع در ادامه گفت: “در مسیر انتقال وی به قرنطینه، در زندان کوچه ای وجود دارد، که به کوچه نامردان معروف است، و در آنجا مورد ضرب و شتم و شکنجه رئیس زندان و خصوصا حفاظت زندان آقای جهان تیغ قرار گرفت، و اکثر زندانیان بند یک، صدای شکنجه های عبدالستار را شنیدند، همزمان بر اثر شدت شکنجه و خونریزی حال وی بهم خورده و در قرنطینه جان خود را از دست می دهد”.

وی همچنین اضافه کرد: “خانواده عبدالستار زمانی‌که به پزشک قانونی جهت تحویل گرفتن جسد مراجعه کردند، مسئولین پزشک قانونی گفتندمرگ وی مشکوک است و آثار شکنجه بر جسد وی مشاهده می شود، و باید بیشتر مورد برسی قرار بگیرد، و از تحویل دادن جسد وی امتناع کردند”.

لازم به ذکر است که عبدالستار بیش از ۲ سال است، که به اتهام سرقت زندان بوده، و شاکی خصوصی وی رضایت داده و قرار بود آزاد شود، اما متاسفانه مسئولین قضایی بدون دلیل موجهی و به بهانه های مختلفی از آزادی وی امتناع کرده، و مرتبا نوبت رسیدگی به پرونده اش را عقب انداخته، و به پیگیری های وی توجهی نشده است، این در حالی است این زندانی به اتهام شاکی خصوصی بازداشت شده اما اکنون شاکی خصوصی ندارد چون در همان روزهای بازداشتش شاکی پرونده “اشتباه خط” داده و شکایتش را پس گرفته است، بعد از دو سال از تحمل فشارهای روحی زیاد اقدام به خودکشی کرد.”

نیمه‌شب جمعه ۱۰ اسفند ۱۳۹۷، میثم بهرام‌آبادی، زندانی سیاسی محبوس دربند ۸ زندان اوین که از روز ۶ اسفند به دلیل خلف وعده مسئولان زندان و تهدید وی به پرونده‌سازی مجدد دست به اعتصاب غذا زده بود، با بریدن رگ دستش اقدام به خودکشی کرد.

این زندانی سیاسی پس از رسیدگی های درمانی با دست بند و پا بند به مرکز روانپزشکی رازی در امین آباد منتقل شد.

دی‌ماه سال جاری مأموران امنیتی آقای بهرام آبادی را بازداشت و شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب در بهمن‌ماه وی را اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به هفت ماه و نیم زندان و ۶۲ ضربه شلاق محکوم کرد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید