تعیین وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی برای پروین محمدی فعال کارگری

parvin_mohammadi-kampainhr.info_

شعبه ۷ دادگاه فردیس کرج، برای آزادی پروین محمدی، فعال کارگری که از روز سه‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷، در بازداشت به‌سر می‌برد، وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین کرده‌است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح روز یک‌شنبه ۱۲ اسفندماه، پروین محمدی، فعال کارگری و نائب رئیس اتحادیه آزاد کارگران‌‌ ایران که بیش از یک‌ماه از بازداشت او می‌گذرد، در تماس تلفنی با خانواده خود، ضمن تایید خبر انتقالش از زندان اوین به زندان کچویی کرج، گفته است: «شعبه هفت دادگاه فردیس کرج برای آزادی او وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی یا فیش حقوقی به همین مقدار صادر کرده و در صورت ارائه آن به دادگاه آزاد خواهد شد».

پیش‌تر در روز شنبه ١٣ بهمن‌ماه، صغرا شرف‌الدین، مادر پروین محمدی، در خصوص نحوه بازداشت دخترش گفته بود: «من اطلاع درستی ندارم که به چه علت او را بازداشت و به زندان کچویی کرج منتقل کرده‌اند. من به دلیل از کار افتادگی نمی توانم پیگیر کارش باشم. ولی خبر دارم که برای او وثیقه ٣٠٠ میلیون تومانی صادر کردند، ولی او را به زندان کچویی کرج منتقل کردند. ولی جرم او چه بود؟ او فقط در طول سال‌ها از حقوق کارگران دفاع می‌کرد.»

مأموران کلانتری ۱۱ فردیس کرج، پروین محمدی، فعال کارگری و نائب رییس اتحادیه آزاد کارگران ایران، را در روز سه‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷، بازداشت کردند. وی روز پنج‌شنبه ۱۱ بهمن‌‌ماه، در حالی که وثیقه ۳۰۰میلیون تومانی‌اش پذیرفته نشده‌بود، با قرار بازداشت موقت ۱ ماهه به زندان کچویی کرج منتقل شد و بنا به گزارشی که پیش‌تر در روز یکشنبه ۲۱ بهمن‌ماه توسط اتحادیه آزاد کارگران ایران، منتشر شد به بند ۲۰۹ زندان اوین انتقال یافت.

او یک روز پیش از بازداشت، در روز هشتم بهمن‌ماه، برای آنچه «پاسخ گویی به اتهام ها»‌ نامیده شده، به وزارت اطلاعات، احضار شده بود.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید