دادگاه انقلاب سنندج: صدور احکام زندان برای یک فعال کارگری

خالد حسینی، فعال کارگری طی حکمی غیابی از سوی دادگاه انقلاب سنندج به تحمل حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، دادگاه انقلاب سنندج طی حکمی غیابی برای خالد حسینی، فعال کارگری احکام زندان صادر کرده است.

بر اساس این احکام، اتهام این فعال کارگری، «اجتماع و تبانی» از طریق تبلیغ برای اعتصاب عمومی در کردستان پس از اعدام سە زندانی سیاسی کُرد در شهریورماه امسال به نام های «رامین حسین پناهی، لقمان و زانیار مرادی» عنوان و به تحمل سه سال حبس تعزیری محکوم شده است.

خالد حسینی از فعالین کارگری و از اعضای کمیتە هماهنگی برای کمک بە ایجاد تشکل های کارگری است.

او پیش از این در ۲۰ شهریورماه ٩٧ بازداشت و در ۲۲ شهریورماه با تامین وثیقه از زندان سنندج آزاد شده بود.

در اعتصابات سراسری روز گذشته شمار زیادی از شهروندان مناطق کردنشین بازداشت یا احضار شدند.

اعتصاب روز چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ در مناطق کُردنشین، در شبکه های اجتماعی در اعتراض به حکم اعدام سه زندانی سیاسی به نام های رامین حسین پناهی، زانیار و لقمان مرادی و در محکومیت حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر حزب دموکرات کردستان و حزب دموکرات کردستان ایران، فراخوان شده بود.

سحرگاه شنبه ۱۷ شهریور حکم اعدام زانیار مرادی، لقمان مرادی و رامین حسین پناهی در یکی از پایگاه‌های سپاه پاسداران در تهران  به اجرا در آمد. در همان روز حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر حزب دموکرات کردستان و حزب دموکرات کردستان ایران انجام شد که در این حمله دست کم ۱۶ تن کشته و تعداد زیادی نیز مجروح شدند.

برخی وب سایت‌های حقوق بشری از بازداشت‌ فعالان‌ مدنی در دیگر شهرهای کردنشین از سوی نیروهای امنیتی خبر دادند.

شهرهای سنندج، بانه، سقر، پاوه، جوانرود، بوکان، مریوان، اشنویه، کرمانشاه و مهاباد به اعتصاب عمومی پیوستند؛ نیروهای امنیتی در مهاباد مغازه‌هایی را که به اعتصاب عمومی پیوسته‌اند علامت‌گذاری کرده‌ بود.

در زمان شروع اعتصابات برخی از شاهدان عینی از کاهش سرعت اینترنت و حضور پرتعداد نیروهای امنیتی در برخی شهرهای کُردنشین  خبر داده‌ و به گزارشگر کمپین گفتند: “سرعت اینترنت پس از اعتصابات و اعتراض مردم به حکومت به شدت پایین آمده و فضای شهرها کاملا نظامی شده است.”

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید