ضرب و جرح زندانیان سیاسی-امنیتی در زندان شیبان اهواز؛ انتقال چند زندانی به سلول‌های انفرادی

بر اثر ضرب و جرح زندانیان سیاسی – امنیتی معترض بند ۵ زندان شیبان اهواز از سوی مسئولان زندان، سه تن از این زندانیان به نام‌های عبدالرزاق عبیداوی، شبیب سواری و امیر معاوی بر اثر جراحات وارده به مراکز درمانی خارج از زندان منتقل شده و نه نفر دیگر نیز به سلول انفرادی منتقل شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷، شماری از زندانیان سیاسی- امنیتی بند ۵ زندان شیبان اهواز توسط مسئولان زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به سلول انفرادی منتقل شدند. وضعیت سه تن از این زندانیان نامناسب گزارش شده است.

کریم دحیمی فعال حقوق بشر در این رابطه به کمپین گفت: «بعد از اعتراضات اخیر زندانیان سیاسى – امنیتى و اعتصاب غذاى زندانیان در اعتراض به عدم تفکیک جرائم؛ مسؤولین زندان شیبان، زندانیان دیگر جرائم را از بند زندانیان سیاسى به بند ۸ منتقل کردند و زندانیان سیاسى را تنها در بند چهار و پنج زندان شیبان به همراه تعدادی از زندانیان با جرائم دیگر نگه‌داشتند که روز یکشنبه این افراد با زندانیان سیاسى درگیر شدند».

آقای دحیمی به نقل از منابع آگاه می گوید: «هنگام درگیرى مسؤولین زندان از جمله سخاوت رئیس زندان، لاله زاری، زارع، ذولفقاری و سید حمید موسوی در صحنه حاضر شدند و به ضرب و جرح زندانیان می‌پردازند. پس از این موضوع، نیروهاى امنیتى و گارد به بند ۵ هجوم آورده و ۱۲ نفر از زندانیان را به محوطه زندان منتقل کرده، مورد ضرب و جرح قرار داده و سپس به انفرادی منتقل می‌کنند».

به‌دلیل ضرب و جرح‌های صورت گرفته سه تن از زندانیان به مراکز درمانی خارج از زندان منتقل شدند.

اسامی زندانیان منتقل شده، عبدالرزاق عبیداوی از اهالى حمیدیه، شبیب سواری از اهالى کوى علوى (حى الثوره) و امیر معاوی از اهالى ملاشیه احراز شده است.

گزارش شده است که از روز یکشنبه ۱۲ اسفند تا کنون زندانیان بند ۴ و ۵ از تماس با خانواده‌ها محروم شده اند.

کد خبر: ۱۴۴

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید