پیمان میرزاده، خواننده اهل ارومیه به دو سال زندان و محرومیت دایمی از خوانندگی محکوم شد

شعبه یک دادگاه انقلاب ارومیه، «پیمان میرزاده»، خواننده اهل ارومیه را به دو سال حبس تعزیری و محرومیت دائم از خوانندگی محروم کرده‌است.

«پیمان میرزاده»، خواننده اهل ارومیه که دوم اسفند ۹۷ بازداشت شده بود، در شعبه یک دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام “همکاری با یکی از احزاب مخالف حکومت” به ۲ سال حبس تعزیرى و محرومیت دائمى از خوانندگی محکوم شده است.

بنا به گفته منابع آگاه، شنبه ۱۱ اسفند، پیمان میرزاده به بهانه صدور قرار وثیقه به شعبه یک دادگاه انقلاب اسلامى ارومیه منتقل شده و بدون حضور وکیل به اتهام “همکاری با یکی از احزاب اپوزسیون کُرد” محاکمه شد. دو روز بعد وى به دفتر اجراى احکام زندان مرکزى ارومیه احضار و حکم صادره به او ابلاغ شده است.

به گفته این منبع که در جریان روند حقوقى این پرونده بوده است، روال معمول و قانونى آیین دادرسی کیفرى در مورد تشکیل دادگاه و صدور حکم این هنرمند رعایت نشده است.

پیش‌تر گزارش شده‌بود که این زندانی به قید وثیقه آزاد شده‌‌است، در حالی‌ که بنا به گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، این شهروند اهل ارومیه کماکان در زندان ارومیه به‌سر می‌برد.

مأموران امنیتی، پنج‌شنبه دوم اسفند ۱۳۹۷، این خواننده کُرد را به اتهام “تبلیغ علیه نظام و همکاری با احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت ایران از طریق سرودن ترانه” بازداشت کرده‌ و روز دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷، از بازداشتگاه اداره اطلاعات به زندان ارومیه منتقل کردند.

آقای میرزاده، پیش‌تر نیز در آذر ۹۶ در روستای “گنگچین” ارومیه بازداشت و پس از دو هفته بازجویی به زندان ارومیه منتقل شده‌بود. شعبه سوم دادگاه انقلاب ارومیه وی را بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام و همکاری با احزاب کُرد اپوزیسیون از طریق سرودن ترانه” به شش ماه زندان محکوم کرد.

این شهروند اهل ارومیه روز پنج شنبه ۱۸ خردادماه ۹۷ با پایان دوران محکومیت از زندان آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید