وکیل جعفر عظیم‌زاده: “برای موکلم درخواست اعاده دادرسی خواهیم داد”

«محمدعلی جداری فروغی»، وکیل مدافع «جعفر عظیم‌زاده» از لزوم ارائه درخواست اعاده دادرسی برای موکلش خبر داد.

این وکیل دادگستری به خبرگزاری کار (ایلنا) گفته‌است: «از آنجا که عظیم‌زاده به عنوان غیبت از مرخصی به ۳۰ ضربه شلاق محکوم شده، در فرجه قانونی تقاضای تجدیدنظرخواهی خواهیم کرد».

وی در ادامه در تشریح وضعیت این فعال کارگری گفت: «باتوجه به اینکه عظیم زاده به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام، به ۶ سال زندان محکوم و در حال سپری کردن آن است و وی به همین اتهامات بدواً در شعبه اول دادگاه انقلاب ساوه به ۱۱ سال زندان محکوم و بر اثر تجدیدنظرخواهی در شعبه ۸ دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی تبرئه شده، نسبت به حکم شش سال حبس در دیوان عالی کشور، درخواستِ اعاده دادرسی خواهیم داد».

جعفر عظیم‌زاده، دبیر هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران و پروین محمدی، نائب رییس اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز سه‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷، از سوی مأموران کلانتری ۱۱ فردیس کرج بازداشت شدند.

این فعال کارگری و دبیر هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران روز شنبه ۱۳ بهمن‌ماه، به اندرزگاه ۸، بند ۸ زندان اوین منتقل شد.

سازمان عفو بین‌الملل در با انتشار بیانیه‌ای خواستار آزادی بی قید و شرط «جعفر عظیم زاده»، فعال کارگری شده و تاکید کرده که آقای عظیم زاده به‌خاطر فعالیت های مسالمت آمیز خود در زمینه آزادی بیان، آزادی تجمعات و آزادی تشکل یابی زندانی شده است.

عفو بین‌الملل خواستار آزادی بی‌قید و شرط «جعفر عظیم‌زاده» شد

جعفر عظیم زاده، پیش‌تر در اسفند ۱۳۹۳ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی با اتهامات «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» و «اخلال در نظم عمومی» به ۶ سال حبس و دو سال محرومیت از فعالیت در فضای مجازی و رسانه‌ها محکوم شد که این حکم از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر تایید شد.

دبیر هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، در تاریخ ۱۷ آبان ماه ۱۳۹۴ در پی ابلاغیه از سوی شعبه اول اجرای احکام کیفری دادسرای ناحیه ۳۳ اوین، جهت تحمل شش سال زندان خود را به دادسرای مستقر در زندان اوین معرفی و به بند هشت این زندان منتقل شد.

این فعال کارگری پس از تحمل ۶۴ روز اعتصاب غذا در ساعت ۸ شب روز پنج شنبه ۱۰ تیرماه ۱۳۹۵ با قول مساعد جهت اعاده دادرسی، رسیدگی عادلانه به پرونده‌اش و اعطای مرخصی به اعتصاب غذای خود پایان داد و در پی وخامت جسمانی در بیمارستان آتیه بستری شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید