لیلا میرغفاری، فعال مدنی به دادگاه ارشاد احضار شد

دادگاه مجتمع قضایی ارشاد، لیلا میرغفاری را برای پرداخت جریمه نقدی احضار کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر، دادگاه مجتمع قضایی ارشاد، لیلا میرغفاری، فعال مدنی را به صورت تلفنی در پرونده‌ی مرتبط با «اعتراض به حجاب اجباری» و «دختران خیابان انقلاب» برای پرداخت جریمه نقدی احضار کرده‌است.

منبع مطلعی به کمپین گفت: «در روزهای اخیر چند مرتبه، دادگاه ارشاد با خانم میرغفاری تماس تلفنی گرفته و به او گفته که برای پرداخت جریمه نقدی سه میلیون و دویست هزارتومانی و پذیرفتن حکم خود مراجعه کند. در غیر این صورت حساب بانکی او مسدود خواهد شد».

این فعال مدنی، پیش‌تر توسط دادگاه مجتمع قضایی ارشاد به دلیل حمایت از «دختران خیابان انقلاب» و «اعتراض به حجاب اجباری» به ۳ میلیون و دویست هزار تومان جریمه نقدی محکوم شده‌بود.

لیلا(خدیجه) میرغفاری فعال مدنی و معترض به حجاب اجباری در خصوص پرونده‌ای دیگر، ۲۳ خردادماه ۹۷ پس از حضور در شعبه ۳۶ دادگاه انقلاب تهران به اتهام “توهین به رهبری” بازداشت و دوم مرداد با سپردن وثیقه هشتاد میلیون تومانی از زندان شهر ری آزاد شد.

از سوی دیگر دادگاه رسیدگی به پرونده دیگر خانم میرغفاری، در شعبه ۱۰۵۰ کیفری دو تهران، روز چهارشنبه ۱۹ دی‌ماه ۹۷، در حالی برگزار شده‌بود که در این دادگاه به اتهام “ظاهر شدن در انظار عمومی بدون حجاب شرعی” به ۵۰ هزار تومان جزای نقدی و از دو اتهام “تمرد نسبت به ماموران حفاظت” و “تشویق مردم به فساد و فحشا” نیز تبرئه شد.

همچنین لیلا میرغفاری در خصوص بررسی پرونده جدیدش در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به کمپین گفته بود: «در تاریخ ۱۴ مهرماه ۹۷، به شعبه ۲۶ دادگاه با ریاست قاضی احمدزاده، احضار شدم. وکیلم آقای آقاسی، لایحه را نوشت و به قاضی پرونده آقای احمدزاده ارائه داد و آقای احمدزاده گفت برای توهین به رهبری دو سال برای من در نظر گرفته‌اند و اعلام کرد که اتهامات دیگر تو در شعبه‌ای دیگر بررسی می‌شود».

کمپین پیش‌تر طی گزارشی از اتهامات “تمرد نسبت به مامورین حفاظت”، “توهین به رهبری”، “ظاهرشدن در انظار عمومی بدون حجاب شرعی”، “فراهم نمودن موجبات تشویق مردم به فساد فحشا و تشویق آنان با تبلیغ بی حجابی” برای خانم میرغفاری خبر داده بود.

گفتنی است، خانم غفاری در بهمن ۹۶ با ایستادن روی یک سکوی برق و برداشتن روسری خود، نوشته‌ای را بالا گرفت که روی آن خواستار توقف خشونت علیه زنان شده بود.

“نیروهای امنیتی هنگام بازداشت او اقدام به ضرب و جرح کردند که منجر به مصدومیت پای او شد.”

لیلی میرغفاری پیش‌تر به اتفاق ۱۷ فعال مدنی دیگر روز شنبه ۳۰ آبان ماه ۹۴ در تجمع مقابل زندان اوین بازداشت و طی یک دادنامه از سوی شعبه ۱۰۶۰ دادگاه کیفری ۲ تهران به ۹۱ روز حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده‌بود.

به غیر از «مسعود حمیدی» و «فریده طوسی» به علت عدم حضور در دادگاه، حکم شلاق ۱۶ تن از متهمان از جمله «رضا مکعیان (ملک)»، «هاشم زینالی»، « محسن حاصلی»، «خدیجه (لیلا) میرغفاری»، «سیمین عیوض زاده»، «عبدالعظیم عروجی»، «احسان خیبر»، «پروین سلیمانی»، «محسن شجاع»، «اعظم نجفی»، «ارشیا رحمتی»، «شرمین یمنی»، «سارا ساعی»، «علی بابایی»، «اسماعیل حسینی کوه‌کمری»، «زهرا مدرس‌زاده» به مدت دو سال تعلیق شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل