تداوم اعتصاب غذای قادر محمدزاده، زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه

قادر محمدزاده، زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه، کماکان در اعتصاب غذاست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، قادر محمدزاده، زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه از دهم اسفندماه ۹۷ “در پی انتقال به بند اشرار این زندان” دست به اعتصاب غذا زده‌است.

شهرام الیاسی، زندانی سیاسی سابق، در این خصوص به کمپین گفت:‌ «آقای محمدزاده، زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه، در پی انتقال به بند اشرار این زندان دست به اعتصاب غذا زد. وی به دلیل تعمیرات تلفن و داشتن تلفن همراه به این بند منتقل شده است، ولی در بازرسی زندان هیچ تلفنی از وی کشف و ضبط نشده».

آقای الیاسی به نقل از منبع آگاهی می‌گوید که “این زندانی سیاسی از دهم اسفندماه ۹۷ اعتصاب غذا کرده است. وی در سال ۸۴ به اتهام محاربه و اقدام علیه امنیت ملی از طریق همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام ابتدا به اعدام وسپس در دادگاه تجدیدنظر به ۲۰ سال حبس محکوم شد.”

بند اشرار زندان ارومیه بندی است متشکل از سی تا چهل زندانی که به دلایل شرارت در آن نگهداری می‌شوند.

به گفته منابع آگاه، بند امن زندان ارومیه پیش‌تر به بند قرنطینه معروف بود و اکنون جهت تنبیه زندانیان مورد استفاده قرار می‌گیرد و زندانیان مورد نظر با دستور قضایی و برای دوره‌های بلندمدت به این بند منتقل شده و در طول این مدت نیز از حق ملاقات با خانواده محروم هستند.

قادر محمدزاده در ۲۹ آذرماه ۱۳۸۴، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و پس از بیش از یک سال بازجویی و نگه‌داری در سلول‌های انفرادی، در دادگاه انقلاب مهاباد با اتهامات «محاربه» و «اقدام علیه امنیت ملی از طریق همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف نظام» ابتدا به اعدام و سپس در دادگاه تجدید نظر به ۲۰ سال حبس تعزیری محکوم شد.

این زندانی سیاسی در بهار ۱۳۹۰ با بهانه «ارتباط با رسانه‌های بیگانه»، به «تبلیغ علیه نظام» متهم شده و از سوی دادگاه انقلاب مهاباد به ۳ ماه حبس تعزیری دیگر محکوم شد.

قادر محمدزاده، پیش‌تر نیز در خردادماه سال جاری، در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرایم دست به اعتصاب غذا زده بود.

این زندانی سیاسی طی ۱۴ سال گذشته از حق مرخصی محروم بوده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید