آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات عباس لسانی برگزارشد

آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات عباس لسانی، زندانی محبوس در بند ۸ زندان اردبیل روز جاری در شعبه ویژه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل به ریاست قاضی نونهالی، معاون دادستان برگزار شد. گزارش‌شده است که این فعال ترک (آذربایجانی) با دستبند و پابند به دادسرا منتقل‌شده است. این شهروند اردبیلی در بهمن ماه از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب به ریاست قاضی‌احراری به احکام زندان محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز یکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷، آخرین جلسه رسیدگی به پرونده عباس لسانی فعال ترک (آذربایجانی) بابت اتهامات “ترغیب و تحریک مردم آذربایجان غربی برای مسلح شدن و تهدید علیه امنیت ملی”، “تشکیل گروه غیرقانونی ” و “تبلیغ علیه نظام” در شعبه ویژه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل به ریاست قاضی نونهالی معاون دادستان برگزار شد.

یک منبع آگاه در این رابطه به کمپین گفت: «آقای لسانی برای انتقال به دادسرا از پوشیدن لباس زندان امتناع کرده و این عمل را مغایر باکرامت و جایگاه یک متهم دانسته است در واکنش به این موضوع مسئولین زندان با زدن دستبند و پابند او را به شعبه ویژه بازپرسی  دادستان عمومی و انقلاب اردبیل منتقل کردند».

گزارش‌شده است، در جلسه دادگاه آقای لسانی بازداشت خود را غیرقانونی عنوان کرده است و از پاسخ‌گویی به برخی از سوالات بدلیل سناریو سازی از پیش تعیین شده وزارت اطلاعات و تحریف سخنرانی‌های او از سوی  این نهاد امنیتی خودداری کرده است.

روز سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷، شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی‌احراری، حکم ۱۰ ماه حبس تعزیری عباس لسانی را به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام در ارتباط با سخنرانی در مراسم خاک‌سپاری حسن دمیرچی” تأیید کرده بود.

آقای لسانی شنبه ۱۵ دی‌ماه، جهت اجرای حکم ۱۰ ماه حبس تعزیری بازداشت و به زندان تبریز منتقل شد، ولی با اعتراض کتبی به روند دادرسی، (صدور و ابلاغ حکم) روز یک‌شنبه ۱۶ دی‌ماه تحت‌الحفظ از قرنطینه زندان تبریز به شعبه ۲ دادگاه انقلاب تبریز انتقال یافته و اعتراضش پس از بررسی، وارد شناخته شد و روز دوشنبه ۱۷ دی‌ماه به صورت موقت با سپردن وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. وی در ۲۵ دی‌ماه پس از برگزاری جلسه دادگاه مجددا بازداشت شده و  موسی خلیل اللهی دادستان تبریز روز سی‌ام دی ماه ۱۳۹۷ خبر داد که این فعال مدنی به اداره اطلاعات اردبیل منتقل شده است.

بیشتر بخوانید:

‍ عباس لسانی دست به اعتصاب غذا زد

افزایش نگرانی‌ها نسبت به وضعیت عباس لسانی/ گزارشی از آخرین وضعیت او

عباس لسانی، فعال مدنی جهت ابلاغ حکم به دادگاه احضار شد / سند

تداوم بی‌خبری از عباس لسانی، فعال مدنی ساکن اردبیل

در خواست واخواهی عباس لسانی رد شد/ تایید حکم ۱۰ ماه حبس

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید