یک شهروند بهایی از زندان سنندج آزاد شد

ذبیح‌الله رئوفی، شهروند ۷۰ ساله اهل سنندج که به دلیل پیگیری وضعیت قبرستان تخریب‌شده بهائیان، به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری و یک سال تبعید به شهرستان میناب محکوم‌شده بود، روز گذشته از زندان مرکزی سنندج آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز گذشته سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷، ذبیح‌الله رئوفی، شهروند بهایی ساکن سنندج که در آذرماه ۹۴ توسط دادگاه انقلاب سنندج اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک‌سال حبس تعزیری و یک سال تبعید به شهرستان میناب محکوم‌شده بود، مشمول عفو ۲۲ بهمن شده و از زندان سنندج آزاد شد. آزادی زودهنگام برخی از زندانیان سیاسی-امنیتی به مناسبت ۲۲ بهمن آغازشده و مشمول زندانیان می‌شود که کمتر از یک سال حبس دارند.

مأموران امنیتی روز هفدهم شهریور ماه ۱۳۹۴، آقای رئوفی را در منزلش بازداشت و شش روز بعد این شهروند بهایی با قید وثیقه ۳۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت آزادشده بود.

شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر استان کردستان، حکم یک سال حبس تعزیری و یک سال تبعید به شهرستان میناب را در مردادماه ۹۷ تأیید و صبح روز ۹ آبان ۹۷، این شهروند بهایی برای تحمل حبس، خود را به اجرای احکام زندان سنندج معرفی کرد.

ذبیح‌الله رئوفی، پیش‌تر در سال ۱۳۸۸ نیز بازداشت و به اتهام “تبلیغ علیه نظام” شش ماه زندان در تبعید را در شهرستان تویسرکان سپری کرده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید