رحیم غلامی شاعر و نویسنده، تفهیم اتهام شد

جلسه رسیدگی به اتهامات رحیم غلامی، شاعر و نویسنده ساکن اردبیل، روز جاری در شعبه ویژه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل به ریاست قاضی نونهالی، معاون دادستان برگزار شد. علیرغم تعیین وثیقه ۵۰ میلیون تومانی برای آزادی این شهروند وی کماکان در بازداشت بسر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز پنجشنبه ۲۳ اسفند ۹۷، رحیم غلامی فعال ترک (آذربایجانی)، از سوی شعبه معاونت بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل به ریاست «قاضی نونهال» بابت اتهامات “تبلیغ علیه نظام”و”توهین به مقامات”تفهیم اتهام شد.

یک منبع آگاه در این رابطه به کمپین گفت: “در جلسه بازپرسی اتهامات “تبلیغ علیه نظام”و”توهین به مقامات”به آقای غلامی تفهیم  و در پایان جلسه قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی صادر شد که در مراجعه خانواده برای تودیع قرار وثیقه آقای نونهال از قبول سند امتناع کرده و اعلام نموده که دادستان اردبیل آقای عتباتی تصمیم گیرنده نهایی در خصوص قبول وثیقه و آزادی ایشان هستند”.

مأموران امنیتی روز ۱۳ اسفند، پس از بازداشت آقای غلامی به منزل وی مراجعه کرده و برخی از لوازم شخصی ایشان را از قبیل کتاب و کامپیوتر ضبط کردند.

این شاعر و نویسنده در دی‌ماه سال جاری طی ابلاغیه کتبی به شعبه دوم دادگاه انقلاب اردبیل احضار شد بود.

دادگاه رسیدگی به اتهام رحیم غلامی به همراه چهار شهروند دیگر به نام‌های عسگر اکبرزاده، علی واثقی، مهدی هوشمند و سعید صادقی‌فر روز چهارشنبه سوم بهمن‌ماه در شعبه دوم دادگاه انقلاب اردبیل به ریاست قاضی قدیمی برگزار شد و این فعالان ترک از اتهام “تشکیل دسته غیرقانونی جهت برهم زدن امنیت داخلی کشور” تبرئه شدند.

این پنج شهروند اردبیلی پیش‌ازاین  در ۱۱ تیرماه ۹۷ در ارتباط با تجمع سالانه قلعه بابک در شهر اردبیل بازداشت و مدتی بعد با قرار وثیقه آزادشده بودند.

آقای غلامی، قبل‌تر نیز در جریان برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی زبان مادری در سال ۱۳۹۲، همراه با شمار دیگری از فعالان بازداشت‌شده بود.

در این پرونده، آقای غلامی در مهرماه ۹۶ به علت نبود دلایل کافی در دادگاه انقلاب شهرستان اهر از اتهامات خود تبرئه شد.

کتاب های “فولکلوروموزدان بیر یارپاق” ، “آتالار سوزو” و “فولکلور ناغیل لاری”  که توسط انتشارات “یایلیق” به چاپ رسیده از آثار این نویسنده ساکن اردبیل است.

جامعه قلم آذربایجان بازداشت اخیر این محقق و شاعر آذربایجانی را مرتبط با فعالیتهای تحقیقی وی در زمینه گردآوری لغتنامه ترکی دانسته و عمیقا نگران سرانجام این اثر ارزشمندی هستند که سالها روی آن زحمات و تحقیقات فراوانی صورت گرفته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید