گزارشی از آخرین وضعیت دانشجوی کرمانشاهی محبوس در زندان اوین

«مسعود کیانی»، اهل کرمانشاه، دانشجوی یکی از دانشگاه‌های اوکراین، در زندان اوین بر اساس حکم دادگاه بدوی به ده سال حبس تعزیری محکوم شده‌است. گفته شده “وی کماکان بلاتکلیف در انتظار حکم دادگاه تجدید نظر و محروم از خدمات پزشکی در این زندان به سر می‌برد.”

مسعود کیانی، زندانی محبوس در اندرزگاه ۴ سالن ۳ زندان اوین، در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۹۶ هنگام بازگشت به اوکراین در فرودگاه امام خمینی بازداشت و سپس در دادگاهی با اتهام «جاسوسی برای اسراییل» به ده سال حبس تعزیری و جریمه نقدی محکوم شد.

به گفته منابع مطلع: “این دانشجوی اهل کرمانشاه، جهت ملاقات با خانواده به ایران سفر کرده بود و روز ۲۱ اردیبهشت هنگام بازگشت به اوکراین، در فرودگاه «امام خمینی» از سوی ماموران امنیتی بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد”.

“وی پس از تحمل ۸۰ روز بازداشت انفرادی و بازجویی های مکرر در بند ۲۰۹ زندان اوین به اندرزگاه ۷ سالن ۱۲ منتقل شد و نهایتاً در شعبه ۱ بازپرسی دادسرای «شهید مقدس» به اتهام «جاسوسی برای رژیم متخاصم اسرائیل»  تفهیم شده است اما هیچ‌گاه مصداقی برای این اتهام در دادگاه ارایه نشد.”

منابع آگاه به کمپین گفته اند: “پرونده این شهروند اهل کرمانشاه پس از اتمام مراحل بازپرسی، به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تحویل داده شد و پس از گذشت حدود ۴۵ روز، حکم بدوی وی مبنی بر ۱۰ سال حبس تعزیری و جریمه نقدی، در سال ۱۳۹۶ از سوی قاضی صلواتی صادر شد”.

مسعود کیانی در زندان اوین به بیماریهای عدیده‌ای مبتلا شده ولی از دسترسی به خدمات پزشکی محروم مانده است. وی هم اکنون در بند ۴ زندان اوین محبوس است.

مسعود کیانی متولد ۵ اردیبهشت ماه ۱۳۵۹ و اهل کرمانشاه است که در اسفندماه سال ۱۳۹۰ جهت ادامه تحصیل در آکادمی تخصصی دندانپزشکی (Ukrainian Medical Stomatological Academy) به شهر پلتاوا (Poltava) کشور اوکراین رفت. وی یک سال مانده به اتمام تحصیل در کلینیک دندانپزشکی همین دانشگاه مشغول به کار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل