دو تن از زندانیان زندان شیبان به بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز منتقل شدند

ماموران امنیتی «احمد مرمضى» و «سعید منابى» را از زندان شیبان اهواز به بازداشتگاه اداره اطلاعات منتقل کردند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷، ماموران اداره اطلاعات اهواز، دو زندانی محبوس در زندان شیبان به نام‌های «احمد مرمضی» و «سعید منابی» را به بازداشتگاه اداره اطلاعات در این شهر منتقل کردند.

احمد مرمضی، ۳۲ ساله، متاهل، دارای دو فرزند و از اهالى کوی مستضعفین شهرستان حمیدیه در ۲۰ بهمن ماه ۱۳۹۷ توسط اداره اطلاعات بازداشت شد.

پیش‌تر کمپین در گزارشی با عنوان “بازداشت یک شهروند توسط نیروهای امنیتی در خوزستان” به بازداشت آقای مرمضی اشاره کرده‌بود.

سعید منابی، متاهل، ۳۱ ساله، از اهالى کوی کارگران حمیدیه است که روز جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ به همراه شمارى از شهروندان در شهر حمیدیه بازداشت شده است.

تا لحظه تنظیم این خبر از دلیل انتقال این دو زندانی از زندان شیبان اهواز به بازداشتگاه اداره اطلاعات اطلاعی در دست نیست.

مصادف با حضور محمود علوی، وزیر اطلاعات در اهواز، به مناسبت ۲۲ بهمن بیش از ۷۰ نفر از شهروندان اهل سنت در اهواز بازداشت شدند.

کریم دمیحی، فعال حقوق بشر، در این خصوص به کمپین گفته بود: «بیش از ۷۰ تن از شهروندان در اهواز بازداشت شده‌اند و تنها در روز پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷، هم‌زمان با حضور وزیر اطلاعات در اهواز، بیش از ده تن از شهروندان منطقه ملاشیه اهواز که بیشتر آنها از فعالان اهل سنت هستند، توسط ماموران اداره اطلاعات اهواز بازداشت شدند».

از سوی دیگر پیش از ورود وزیر اطلاعات به اهواز نیز دست‌کم ۲۰ تن از شهروندان مناطق عرب‌نشین اهل سنت در روستاهاى تابع شهرستان شادگان توسط اداره اطلاعات بازداشت شده و به مکان‌های نامعلومی منتقل شده‌اند.

اسامى برخی از بازداشت‌شدگان را در گزارش زیر دنبال کنید:

بازداشت گسترده؛ بیش از ۷۰ شهروند در اهواز هم‌زمان با حضور وزیر اطلاعات بازداشت شدند/ اسامی

بعد از هجوم به رژه نیروهاى مسلح در اهواز در مهرماه سال جارى تا کنون صدها نفر از فعالان فرهنگى و مدنى و اهل سنت در شهرهاى حمیدیه ، اهواز، آبادان، خرمشهر  و دشت آزادگان توسط اداره اطلاعات و اطلاعات سپاه بازداشت شدند.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید