تداوم بازداشت سعید و حمید ناصری دو شهروند بهایی؛ افسانه امامی با وثیقه آزاد شد

افسانه امامی، شهروند بهایی، روز گذشته با تأمین وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت از زندان اوین آزاد شد. مأموران امنیتی ۱۳ بهمن این شهروند بهایی ساکن تهران را در منزلش بازداشت کرده بودند. سعید و حمید ناصری همسر و برادر همسر خانم امامی دو شهروند بهایی که روز دوشنبه بازداشت‌شده بودند، کماکان در زندان اوین در بازداشت بسر می‌برند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز گذشته ۲۵ اسفند ۱۳۹۷، افسانه امامی، شهروند بهایی ساکن تهران با تأمین وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی به‌صورت موقت از زندان اوین آزاد شد.

نیروهای امنیتی در تهران، «افسانه امامی» را ۱۳ بهمن ۹۷ ساعت ۱۱ شب در منزل شخصی‌اش و «حمید ناصری» دیگر شهروند بهایی و برادر همسر خانم امامی را روز دوشنبه ۲۰ اسفندماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۱ صبح در مقابل محل کسب خود بازداشت کردند.

«سعید ناصری» که برای پیگیری وضعیت همسرش «افسانه امامی» و برادرش «حمید ناصری» به دادسرای اوین مراجعه کرده‌بود، روز دوشنبه ۲۰ اسفند، بازداشت شد.

منابع مطلع در رابطه با بازداشت خانم امامی به کمپین گفتنه بودند: «ماموران امنیتی ساعت ۷ و نیم شب برای بازداشت خانم امامی به منزل وی مراجعه کردند، اما این شهروند بهایی در منزل حضور نداشت و ماموران اقدام به تفتیش منزل و ضبط وسایل شخصی خانم امامی کرده و کامپیوتر، جزوات و موبایل وی را با خود بردند؛ ماموران امنیتی تا ساعت ۱۱ شب اقدام به تفتیش منزل کرده و خانم امامی پس از ورود به منزل بازداشت شد».

از دلایل بازداشت سعید و حمید ناصری دو شهروند بهایی محبوس در زندان اوین اطلاعات دقیقی در دست نیست و خانواده این دو شهروند در بی خبر و نگرانی از وضعیتشان بسر می برند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل