برگزاری دومین جلسه دادگاه جیسون رضائیان

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات جیسون رضائیان خبرنگار واشنگتن پست صبح امروز دوشنبه ۱۸ خردادماه آغاز شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،صبح امروز دوشنبه ۱۸ خردادماه ۱۳۹۴ جلسه رسیدگی به اتهامات جیسون رضاییان به صورت غیرعلنی وبه ریاست قاضی صلواتی در شعبه ۱۵دادگاه انقلاب تهران آغاز شد.
پیش تر اولین جلسه رسیدگی به اتهامات جیسون رضائیان در روز سه شنبه ۵ خردادماه ۱۳۹۴ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست ابولقاسم صلواتی به صورت غیر علنی برگزار شد.
جیسون رضائیان از ده ماه پیش در ایران زندانی بوده و اتهام‌هایی که علیه او مطرح است، می‌تواند محکومیت حبس تا بیست سال را در پی داشته باشد.
پیش تر غلام حسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه ایران در روز دوشنبه ۴خردادماه۱۳۹۴ در این مورد که آیا جلسه های محاکمه آقای رضائیان علنی خواهد بود یا غیرعلنی گفته بود این موضوع بستگی به تشخیص قاضی و محتوای پرونده دارد و “من یا کسی دیگر حق اظهارنظر نداریم.”
بنا به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، “ایرنا”، غلام حسین محسنی اژه‌ای همچنین در پاسخ به سوالی در مورد تقاضای روزنامه واشنگتن‌پست برای حضور یکی از روزنامه‌نگاران ارشد این روزنامه در جلسه های دادگاه گفت: “روزنامه درخواست کرد که کرد، برای خودش درخواست کرده است.”
سخنگوی قوه قضائیه ایران مجددا تاکید کرده است که این قوه مستقل عمل می‌کند.
روزنامه واشنگتن‌پست اواخر فروردین ماه به نقل از وکیل جیسون رضائیان، اعلام کرده بود که وی به اتهام جاسوسی، همکاری با دولت‌های متخاصم و تبلیغ علیه نظام مورد محاکمه قرار گرفته است.
وکیل جیسون رضائیان گفته است “دادستانان هیچگونه شاهد و مدرکی ارائه نداده‌اند که موید جاسوسی موکلش باشد”.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید