ملاقات تعدادی از بازداشتیان محیط زیست با خانواده هایشان

تعدادی از فعالان محیط زیست که از بهمن‌ماه ۹۶ در بازداشت به‌سر می‌برند، روز سه‌شنبه ۲۸ اسفندماه با خانواده‌های خود در زندان اوین ملاقات کردند.

مراد طاهباز، سام رجبی، امیرحسین خالقی، هومن جوکار، سپیده کاشانی، نیلوفر بیانی، طاهر قدیریان و عبدالرضا کوهپایه متهمان این پرونده هستند که همگی از بهمن‌ماه ۹۶ در بازداشت موقت به‌سر می‌برند.
به گزارش ایرنا، روز سه‌شنبه ۲۸ اسفند، طاهر قدیریان، سام رجبی، نیلوفر بیانی، و هومن جوکار با خانواده های خود در زندان اوین ملاقات کردند.
عبدالرضا کوهپایه، دیگر فعال محیط زیستی بازداشت شده هم روز یکشنبه ۲۶ اسفند با خانواده خود ملاقات کرده است.

به دنبال انتشار خبری مبنی بر وخامت وضعیت جسمی طاهر قدیریان یکی از فعالان محیط زیستی بازداشتی در این پرونده و ابتلای او به بیماری آی بی اس ( سندروم روده بزرگ) که روز چهارشنبه ۲۲ اسفند به نقل از مادر قدیریان منتشر شد، این فعال محیط زیستی روز شنبه هفته جاری از زندان به بیمارستان بقیه الله اعظم اعزام و مورد معاینه و مداوای پزشک متخصص داخلی قرار گرفت.

پزشک متخصص داخلی برای قدیریان، قرص تجویز کرده و به او گفته در صورتی که تا پایان تعطیلات وضعیت اش بهتر نشده، باید آندوسکوپی شود.
پرونده موسوم به فعالان محیط زیستی بازداشت شده، هشت متهم دارد که چهار نفر از آنها به افساد فی الارض، سه نفر به جاسوسی و یک نفر به همکاری با دول متخاصم متهم شدند.
کاووس سیدامامی نیز از متهمان این پرونده بود که سال گذشته در زندان اوین بنابر ادعای مسئولان قضایی، خودکشی کرد.
رسیدگی به پرونده فعالان محیط زیستی بازداشت شده، پس از صدور کیفرخواست به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی ارجاع شد که تا کنون هشت جلسه رسیدگی برگزار شده است.
پنج جلسه نخست به قرائت کیفرخواست افزون بر ۳۵۰ صفحه ای دادسرا توسط نماینده دادستان اختصاص داشت که در سه جلسه آخر نیلوفر بیانی یکی از متهمان زن پرونده، در جلسه دادگاه حضور نداشت.
پس از پایان قرائت کیفرخواست، شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب رسیدگی انفرادی به پرونده متهمان را آغاز کرد که جلسه اول و دوم به پرونده مراد طاهباز یکی از کسانی که به افساد فی الارض متهم شده، اختصاص داشت.
جلسه سوم رسیدگی های انفرادی نیز به پرونده نیلوفر بیانی اختصاص داشت که جلسه اول آن برگزار شد اما جلسه دوم به دلیل عدم حضور مستشار دادگاه برگزار نشد و به زمان دیگری موکول شد.
بر اساس این گزارش، با توجه به قرار داشتن در روزهای پایانی سال و اینکه قاضی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب رسیدگی به پرونده متهمان موسسات مالی را هم در شعبه چهارم دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی بر عهده دارد، ادامه رسیدگی به پرونده متهمان محیط زیست به سال آینده موکول شده است.
اتهام چهار تن از متهمان این پرونده در لحظه آخر از جاسوسی به افساد فی الارض تغییر کرد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید