محمدعلی طاهری زندانی عقیدتی به مرخصی اعزام شد

روز گذشته، محمدعلی طاهری، زندانی عقیدتی محبوس در زندان اوین به مرخصی اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، غروب روز سه‌شنبه ۲۸ اسفند ۹۷، محمدعلی طاهری، زندانی عقیدتی محبوس در زندان اوین، به مرخصی نوروزی اعزام شد.

محمدعلی طاهری، زندانی عقیدتی محبوس در زندان اوین و بنیانگذار عرفان حلقه پس از اتمام دوران محکومیت ۵ ساله خود از زندان آزاد نشد و با اتهام “افساد فی‌الارض” به دلیل فعالیت‌های مشابهی که پیش‌تر در سال ۱۳۹۰ بابت آنها محکوم شده‌بود، در اسفندماه سال ۹۶ توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، مجدداً به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

از سوی دیگر مقامات قضایی کشور تا کنون “با درخواست آزادی مشروط او موافقت نکرده‌اند.”

این زندانی عقیدتی که اکنون در حال گذراندن دوره محکومیت خود در زندان اوین است، اخیرا به دلیل آنچه “تظلم‌خواهی” نامیده شده ترک تابعیت خود از حکومت جمهوری اسلامی ایران را رسما به وکلایش اعلام نموده و نامه‌ای در این خصوص خطاب به حسن روحانی رییس جمهوری ایران نیز نوشته‌است.

این زندانی عقیدتی که به گفته هوادارانش، با کارشکنی اطلاعات سپاه از آزادی‌اش ممانعت می‌شود، “در مهرماه سال جاری از سوی مخالفانش در شبکه‌های اجتماعی تهدید شد که در صورت آزادی‌اش او را اعدام انقلابی (ترور) خواهند کرد”.

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پیش‌تر در همین خصوص گزارشی منتشر کرده‌بود.

محمدعلی طاهری، مؤسس «عرفان حلقه»، ۶۰ ساله و متولد کرمانشاه است. او در سال ۱۳۸۰ موسسه‌ای به نام «عرفان حلقه» با تمرکز فرادرمانی و طب مکمل در تهران تأسیس کرد.

او در سال ۱۳۸۹ برای اولین‌بار به اتهام اقدام علیه امنیت کشور از سوی نیروهای وزارت اطلاعات دستگیر و برای ۶۷ روز در زندان اوین تحت بازجویی قرار گرفت.

گفتنی است اطلاعات سپاه و موسسات وابسته به آن مانند بهداشت معنوی، نجات از حلقه و فرقه نیوز بارها ضمن انتشار اطلاعیه‌های گوناگون در وبسایت‌های خود و نشست‌های مختلف در سیمای جمهوری اسلامی در ارتباط با اداره فرق و ادیان، اعضای «عرفان حلقه» و هواداران محمدعلی طاهری را به ایجاد «تشکیک» در عقاید مذهبی مردم متهم می‌کنند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید