تداوم بازداشت همایون بهمنی فعال محیط زیست اهل سنندج

علی‌رغم گذشت نزدیک به ۴ ماه از بازداشت همایون بهمنی، فعال محیط زیست اهل سنندج، اطلاع درستی از وضعیت او در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ماموران اداره اطلاعات همایون بهمنی، فعال محیط زیست را روز شنبه ۱۰ آذرماه ۹۷ در شهرستان دیواندره کردستان بازداشت کرده و به سلول انفرادی بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر سنندج منتقل کرده‌اند. گفته شده وی در طول این مدت تنها چند تماس تلفنی کوتاه با خانواده‌اش داشته، پرونده‌اش به شعبه دوم بازپرسی سنندج ارجاع شده و نزدیکان این فعال محیط زیستی تا کنون موفق نشده‌اند ملاقاتی با وی داشته باشند.

یک منبع مطلع و نزدیک به خانواده آقای بهمنی به کمپین گفت: «خانواده این فعال محیط زیست پس از گذشت نزدیک به ۴ ماه از بازداشتش اطلاعی از وضعیت او ندارند و کماکان در بازداشت موقت در بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر سنندج به‌سر می‌برد و تنها مطلبی که اطلاع دارند این است که پرونده همایون بهمنی به شعبه دوم‌ بازپرسی سنندج ارجاع شده که تا این لحظه هم خانواده موفق به ملاقات با آقای بهمنی نشده‌اند و همین موضوع نگرانی خانواده این فعال محیط زیست را دو چندان کرده‌است».

از دلایل بازداشت یا اتهامات انتسابی به این فعال محیط زیست خبری در دست نیست.

همایون بهمنی، توسط ماموران اداره اطلاعات در روز شنبه ۱۰ آذرماه ۹۷ در شهرستان دیواندره کردستان بازداشت و سپس به سلول انفرادی بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر سنندج منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید