انتقال ناگهانى یک زندانى سیاسى از زندان مشهد به بازداشتگاه اطلاعات اهواز

حسن ودایی پور (ناصری) زندانی سیاسی – امنیتی، اهل شهرستان شوش که در دی ماه ۹۰ بازداشت و از سوی  شعبه اول دادگاه انقلاب دزفول به ریاست قاضی اندی به ۲۰ سال حبس و تبعید در زندان سبزوار محکوم‌شده بود، از زندان وکیل‌آباد مشهد به بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز منتقل‌شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حسن ودایی پور (ناصری) شهروند عرب که دی ماه ۹۰ بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب بابت اتهامات”محاربه باخدا”، “اقدام علیه امنیت کشور” و “ارتباط با خارج از کشور” به زندان و تبعید محکوم شده است، اسفندماه ۹۷ به‌صورت غیرمنتظره از زندان مشهد به بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز منتقل شد.

یک منبع آگاه در این رابطه به کمپین گفت: «حسن ودایی پور بعد از بازداشت چندی ماه در بازداشتگاه اطلاعات اهواز تحت شدیدترین شکنجه جسمی و روحی قرارگرفته بود که بعد از صدور حکم در دادگاه انقلاب او را به زندان مشهد منتقل کرده‌اند. او چند سال در زندان مشهد بود و سپس او را به زندان باز معرفی کرده‌اند و از رأی باز استفاده می‌کرد».

این منبع در ادامه افزود: «آقای ودایی پور بیست روز پیش مانند سابق به زندان بسته در زندان مشهد منتقل می‌شود. در اواخر اسفندماه ۱۳۹۷ بستگان ودایی پور از طریق زندان مشهد باخبر می‌شوند که حسن ودایی پور به بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز منتقل‌شده است و تاکنون از سرنوشت او هیچ خبری ندارند».

انتقال حسن ودایی پور به شکل غیرمنتظره و بعد از گذشت ۸ سال حبس، موجب نگرانی و ناراحتی خانواده و بستگان او شده است.

مأموران اداره اطلاعات دی‌ماه سال ۹۰ حسن ودایی پور را به همراه هشت تن از جوانان شهرستان شوش پس از وقایع اربعین بازداشت کردند.

این بازداشت‌ها در شهر شوش در پی، پایکوبی و سرودن شعارهای ملی عربی در روز اربعین حسینی و همچنین پس از دیوارنویسی توسط عده‌ای از جوانان عرب و دعوت مردم به تحریم انتخابات مجلس، صورت گرفته بود.

در فروردین ۹۱ شعبه اول دادگاه انقلاب دزفول به ریاست قاضی اندی، ۹ شهروند عرب اهل شوش را بابت اتهامات”محاربه باخدا”، “اقدام علیه امنیت کشور” و “ارتباط با خارج از کشور” در مجموع به ۱۴۰ سال زندان در تبعید در شهرهای سبزوار، رشت، گرگان، ساری، یزد، اردبیل، شیراز و همدان محکوم کرد.

اسامی و احکام صادر شده نه تن که به اتهام محاربه با خدا و مفسد فی‌الارض، اقدام علیه امنیت ملی از طریق ارتباط با گروه‌های سیاسی خارج از کشور از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب دزفول به احکام زندان و تبعید محکوم شده اند به این شرح است:

حسن ودایی پور، ۲۰ سال حبس در تبعید در زندان سبزوار،  احمد دبات فرزند علیوی ٢٠ سال حبس و تبعید به شهر رشت‌، ماهر کعبی (زغیبی) فرزند رحیم ١٠ سال حبس و تبعید، علی کنانی (جع جع) ٢٠ سال حبس و تبعید به شهر ساری، سجاد بیت‌عبدالله ١۵ سال حبس و تبعید به شهر گرگان، جعفر کعبی از روستای بیت علاوی شهر شوش ١۵ سال حبس و تبعید به یزد، یوسف (لطیفی) خسرجی ١٠ سال حبس و تبعید به شیراز، احمد کعبی (زغیبی) فرزند رحیم ١۵ سال تبعید به کرمان، عباس صگوری، ١۵ سال تبعید به همدان.

در اثر شکنجه‌های شدید روحی و جسمی سه نفر از بازداشت‌شدگان به نام‌های احمد دبات، على (سجاد) بیت عبدالله و ماهر کعبی مجبور به اعترافات اجباری  در کانال ” پرس تی وی” شدند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل