بیش از یک ماه بی خبری از سرنوشت منصور آروند

منصور آروند زندانی سیاسی محکوم به حبس ابد که بیش از یک ماه است از زندان مهاباد به مکان نامعلومی منتقل شده است، کماکان از سرنوشت وی خبری در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،این زندانی سیاسی در روز پنج شنبه ١٧ اردیبهشت ماه توسط ماموران وزارت اطلاعات در زندان مهاباد فراخوانده شد و به مکان نامعلومی منتقل گردید.
تاکنون دلیل انتقال این زندانی محکوم به حبس ابد برای کسی به طور دقیق مشخص نیست.
یک منبع نزدیک به خانواده منصور آروند به “کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی” گفت که در این مدت خانواده این زندانی به تمامی نهادهای قضایی و امنیتی مراجعه کردەاند کە تاکنون بطور مشخص از سرنوشت آقای منصور آروند خبری بدست نیاوردەاند.
این منبع همچنین گفت که امروز دوشنبه پس از مراجعەی مجدد خانواده این زندانی به اداره اطلاعات مهاباد، شخصی به نام رحمانی که ظاهرا مسئول اداره اطلاعات مهاباد می باشد، به خانواده منصور گفته که ما خبر دقیقی از وی نداریم، ولی قول می دهم تا چند روز دیگر ازش خبری بهتون بیدم و یا خودش با منزل تماس برقرار کند.
این منبع اضافه نموند که دیروز، ماموران با مراجعه به زندان مهاباد، تمام وسایل شخصی وی را که در انتقال قبلی در زندان مهاباد جا مانده بود، جمع آوری کرده و با خود به مکانی نامعلوم بردند.
در این باره کانون مدافعان حقوق بشر کردستان چند روز پیش در گزارشی اعلام کرده بود که «منصور آروند» که در روز پنج‌شنبه ١٧ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴، از سوی ماموران وزارت اطلاعات از زندان مرکزی مهاباد به زندان میاندوآب منتقل شده بود، مجددا روز شنبه نهم خردادماه از این زندان به اداره اطلاعات ارومیه منتقل شده است.
این منبع در این باره گفت، بله به خانواده آروند خبر داده بودند که اوایل هفته گذشته، به شکل غیرمنتظره، از زندان میاندوآب به مکان نامعلومى منتقل شده که احتمال مى رفت اداره اطلاعات ارومیه باشد ولى پس از مراجعه خانواده، مسئولین این اداره، نه تنها از پاسخگویى خوددارى کرده بلکه با کنایه از آنها خواسته اند که پیگیرى و جستجو را متوقف کنند.
منصور آروند در خردادماه سال ١٣٩٠، در منزل خود در مهاباد دستگیر شد و از آن زمان تاکنون در زندان به سر می‌برد.
وی ماه‌ها در بازداشتگاه‌های اداره اطلاعات مهاباد تحت شکنجه قرار گرفت و سرانجام در ٢٣ خردادماه ١٣٩١، از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب شهر مهاباد، به اعدام محکوم شده بود. دلیل صدور حکم اعدام این زندانی سیاسی کُرد، اتهاماتی همچون «محاربه با خدا» و «تبلیغ علیه نظام از طریق همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف جمهوری اسلامی» عنوان شده بود.
این زندانی سیاسی در تاریخ ۸ آذرماه سال گذشته از زندان مرکزی ارومیه به زندان مهاباد انتقال یافت.
بعد از انتقال به زندان مهاباد بطور شفاهی به این زندانی سیاسی اطلاع داده شد که حکم اعدام وی از سوی دیوان‌عالی کشور نقض و با یک درجه تخفیف به حبس ابد تبدیل شده است.
یک منبع از زندان مهاباد در این باره به “کانون مدافعان حقوق بشر کردستان” گفت که منصور قبلا به هم بندهای خود گفته بود، وی شک دارد که حکم اعدامش لغو شده باشد، زیرا هیچگاه بطور رسمی و کتبی حکمی مبنی بر لغو حکم اعدامش دریافت نکرده است.
انتقال منصور آروند موجب نگرانی هم‌بندی‌های وی شده است. آنها بر این باورند که نامبرده از آنجایی که هیچ‌گونه حکم کتبی مبنی بر لغو اعدام و یا تغییر حکم دریافت نکرده، بر این اساس کماکان جان وی در خطر است.
هنوز از دلیل انتقال و مکان نگهداری این زندانی سیاسی کُرد خبری در دست نیست.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید