کاوه بابامرادی عضو انجمن محیط زیستی سبز چیا با وثیقه از زندان آزاد شد

کاوه بابامرادی، فعال محیط زیست اهل سنندج که ۳۰ خردادماه ۹۷ در این شهرستان بازداشت شده‌بود، با سپردن وثیقه از زندان مرکزی سنندج آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، کاوه بابامرادی، فعال محیط زیست و عضو انجمن محیط زیستی سبز چیا که ۳۰ خردادماه ۹۷ در منزل شخصی‌اش بازداشت و دوشنبه ۸ بهمن‌ماه به زندان مرکزی سنندج منتقل شده‌بود، با سپردن وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت، تا پایان مراحل بازجویی از این زندان آزاد شد.

آقای بابامرادی ۲۹ اسفندماه ۹۷ آزاد شده‌است و خانواده او تا مدت‌ها از محل بازداشت او بی‌اطلاع بودند.

پیش‌تر گزارش شده‌بود؛ “ماموران امنیتی با حضور در منزل کاوه بابامردای، بدون در دست داشتن حکم قضایی، اقدام به بازرسی لوازم منزل این فعال محیط زیستی کردند. ماموران اداره اطلاعات پس از بازرسی و ضبط لوازم شخصی، وی را بازداشت و همراه خود بردند.”

گفتنی است در طی ماههای گذشته ده‌ها نفر از فعالان محیط زیست در کردستان، کرمانشاه و ایلام توسط ماموران امنیتی بازداشت شده‌اند.

در موردی مشابه آرمان غفوری، فعال محیط زیست و دانشجوی جغرافیای دانشگاه پیام نور مریوان در تاریخ ۸ مرداد ماه توسط نیروهای ادارە‌ی اطلاعات شهرستان مریوان بازداشت و روز ۱۹ آذرماه ۱۳۹۷ با تامین وثیقه از زندان مریوان آزاد شد.

آرمان غفوری، بە عنوان دبیر انجمن “ژینگە” پیام نور مریوان، چند همایش زیست محیطی برگزار کرد و در بسیاری از روزنامەها و هفتەنامەهای زیست محیطی معضلات زیست محیطی منطقه را می‌نوشت.

او چندین سال در انجمن سبز چیا جهت مقابلە با آتش سوزی‌های شهرهای کردستان و کرمانشاە عضوی تاثیرگذار بوده است.

در طی سال های اخیر بارها اعضای انجمن سبز چیا به دلیل فعالیت های خود از سوی نیروهای امنیتی و دستگاه قضایی جمهوری اسلامی تحت فشار قرار گرفته و بعضا نیز بازداشت شده اند.

انجمن سبز چیا در سال ۱۳۸۱ توسط شماری از فعالان محیط زیست مریوان تاسیس شد و پس از شش سال و در سال ۱۳۸۷ موفق به دریافت مجوز رسمی فعالیت از فرمانداری مریوان شد. این انجمن در سال ۱۹۹۳ و به پاس تلاش و کوشش در راستای فعالیت های زیست محیطی، فرهنگ سازی خودداری از شکار و فعالیت های مؤثر برای مهار آتش سوزی جنگل های زاگرس موفق به کسب جایزه ملی محیط زیست شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید