احضار سهیلا گلستانی خواننده زن ایرانی به دادگاه انقلاب اصفهان/ سند

«سهیلا گلستانی»، خواننده زن ایرانی، با اتهام “ارتکاب به فعل حرام در ملاء عام” به دلیل آواز خوانی به دادگاه انقلاب اصفهان احضار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یک‌شنبه ۱۱ فروردین‌ماه سال ۱۳۹۸، «سهیلا گلستانی»، خواننده و عضو کانون خوانندگان سنتی ایران، در صفحه اینستاگرامش از احضار خود با اتهام “ارتکاب به فعل حرام در ملاء عام”، به بازپرسی شعبه ۱۶ دادگاه عمومی و انقلاب اصفهان خبر داد.

وی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام در خصوص این احضار نوشته است: «یکی از دهها بار که احضار شدم به اتهام فعل حرام(آواز خواندن) در ملا عام. اتهام به من برای خواندن آواز برای مردمم و این احضاریه مربوط به پخش صدای من در فضای مجازی است. در چهار سال گذشته این زندگی من بوده احضار شدم. رفتم. آمدم و دوباره، دوباره…»

سهیلا گلستانی خواننده زن ایرانی متولد و ساکن اصفهان از سال ۱۳۸۶ کار خوانندگی خود را آغاز کرده است.

او علاوه بر شرکت در دوره‌های تکنیک صدا به عضویت کانون خوانندگان موسیقی سنتی ایران نیز در آمده و تا کنون در عضویت این کانون است.

بنا به گزارش صدای آمریکا در آخرین ماه‌های پایانی سال ۹۷ برخورد حکومت ایران با خوانندگی زنان افزایش یافته است، به شکلی که علی قیصری نوازنده و حمید عسگری خواننده، به دلیل تک‌خوانی خوانندگان زن گروه خود، دچار ممنوعیت‌ از کار شدند.

پس از گذشت چهل سال از انقلاب جمهوری اسلامی و در حالی که تک خوانی زنان از نظر حکومت ایران ممنوع است، بهمن ۹۷ دادستان تهران از اعلام شکایت علیه تک‌خوانی یک خواننده زن در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر خبر داد.

سانسور صدای خوانندگان در جمهوری اسلامی بی سابقه نیست. مسئولان وزارت ارشاد پیشتر نیز اقدام به سانسور موسیقی در برخی فیلم‌ها کرده‌اند، از جمله سانسور موسیقی و صدای زن در فیلم اژدها وارد می‌شود و حذف بخشی از موسیقی فیلم فروشنده اصغر فرهادی با صدای ملوک ضرابی.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید