درخواست دختر “مصطفی عزیزی” از نهادهای بین‌المللی در خصوص حمایت از پدرش

«پرستو عزیزی» فرزند «مصطفی عزیزی»، نویسنده و تهیه کننده پیشین رادیو و تلویزیون دولتی ایران که صبح روز ۱۱ خرداد ماه ۱سال جاری از سوی شعبه ۱۵دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی ابولقاسم صلواتی به ۸سال زندان محکوم شد.، از نهادهای بین‌المللی درخواست حمایت از پدرش را دارد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،  «پرستو عزیزی» در گفتگویی با بخش فارسی صدای آمریکا، ضمن تایید محکومیت پدرش به ۸ سال زندان، اتهامات این نویسنده را بر اساس اعلام دستگاه قضایی ایران، «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور»، «اقدام علیه امنیت ملی از طریق فعالیت در فضای مجازی» و «توهین به رهبری» عنوان کرد.
وی در  ادامه این گفتگو بیان کرد، ظاهرا منظور از طرح اتهام فعالیت در فضای مجازی علیه پدرش، فعالیت در فیسبوک بوده است.
«مصطفی عزیزی» در بهمن سال ۱۳۹۳ پس از ۵ سال اقامت در کانادا به ایران بازگشت و پس از مدت کوتاهی بازداشت شد. رسیدگی به پرونده «مصطفی عزیزی» در صبح روز ۱۱ خرداد ماه ۱۳۹۴ از سوی شعبه ۱۵دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی «ابولقاسم صلواتی» برگزار و در روز دوشنبه ۱۸ خرداد ماه سال جاری حکم ۸ سال زندان به ایشان ابلاغ شد .
«پرستو عزیزی» در خضوص وضعیت جسمانی پدر خود در زندان گفت “پدرم از هنگام بازداشت خود در بهمن ماه سال گذشته کف زندان خوابیده و به همین دلیل به رماتیسم مبتلا شده است. او با ابراز نگرانی از وضعیت جسمی «مصطفی عزیزی» گفت که پدرش به آسم، دیابت و اگزما مبتلا بوده است”.
«پرستو عزیزی» در ادامه گفت و گوی خود با بخش فارسی صدای آمریکا، از سازمان‌های بین‌المللی، نهادهای حقوق بشر و به ویژه دولت کانادا درخواست حمایت از پدرش را کرده است .
«مصطفی عزیزی» از ۱۲ بهمن ماه ۱۳۹۳ در زندان اوین به سر می‌برد، وی پس از تحمل حدود یک ماه انفرادی در بند دو الف زیر نظر سپاه پاسداران، اواسط اسفند ماه سال ۱۳۹۳ به بند هشت سالن هفت زندان اوین منتقل شده است.
«مصطفی عزیزی»، نویسنده مجموعه داستان «من ریموند کارور هستم» و تهیه‌کننده برنامه‌های تلویزیونی مسابقه «دانش و هوش» و سریال «مسافر» بوده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید