ممانعت از آزادی توحید قریشی زندانی عقیدتی علی‌رغم پایان دوران محکومیت

توحید قریشی، زندانی عقیدتی، علیرغم پایان دوران محکومیت و گذشتن موعد آزادی با کارشکنی مسئولین قضایی کماکان در زندان به‌سر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، توحید قریشی زندانی عقیدتی سنی مذهب محبوس در زندان رجایی‌شهر کرج که دوره محکومیت ۵ ساله‌اش در روز ۱۳ فروردین‌ماه ۱۳۹۸ پایان یافته‌است، کماکان در زندان به سر می‌برد و نهادهای امنیتی و مقامات قضایی کشور از آزادی او ممانعت می‌کنند.

یک منبع مطلع در این خصوص به کمپین گفت: «توحید قریشی امام جمعه سابق مسجد امام شافعی تالش، تحصیل کرده علوم دینی، حافظ قرآن و فعال مذهبی اهل سنت، از ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ تا کنون در زندان رجایی‌شهر محبوس است و علی‌رغم پایان دوران محکومیت پنج ساله‌اش، از ۱۳ فروردین ۹۸ به صورت بلاتکلیف در زندان است».

گفتنی است که این زندانی عقیدتی و فعال مذهبی در تاریخ هفدهم مرداد ۱۳۹۷ از زندان رجایی شهر کرج به بازداشتگاه ۲۰۹ وزارت اطلاعات انتقال داده شده و بعد از گذشت چهارماه و نیم، به زندان رجایی‌شهر بازگردانده و در پرونده جدیدی با اتهام “تبلیغ علیه نظام” مواجه شد که هنوز در مرحله رسیدگی است و رای برای آن صادر نشده‌است.

پیش‌تر این زندانی عقیدتی به همراه حمزه درویش یکی دیگر از زندانی عقیدتی محبوس در زندان رجایی‌شهر از ۱۷ بهمن ماه ۹۷ تا چهارشنبه یکم اسفند در سلول انفرادی دست به اعتصاب غذا زده‌بود.

همچنین گزارش شده‌بود که این انتقال به سلول انفرادی در پی یورش گارد زندان به زندانیان اهل سنت، به بهانه امتناع توحید قریشی، از حضور در جلسه دادگاه به دلیل عدم رعایت فاصله زمانی قانونی بین تاریخ ابلاغ و تاریخ دادگاه و همچنین عدم دسترسی به وکیل صورت گرفته بود.

مطلب مرتبط:

پایان اعتصاب غذا و انتقال به بند: گزارشی از وضعیت دو زندانی سنی مذهب در زندان رجایی شهر

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید