یاسمن آریانی و مادرش بازداشت شدند/ ویدئو

ماموران امنیتی «یاسمن آریانی» و مادرش، «منیره عربشاهی» را بازداشت کردند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «یاسمن آریانی»، فعال مدنی و از مخالفان حجاب اجباری روز چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ در کرج و مادرش «منیره عربشاهی» که روز پنج‌شنبه ۲۲ فروردین برای پیگیری وضعیت فرزندش به بازداشت‌گاه وزرا در تهران مراجعه کرده‌بود، توسط ماموران امنیتی بازداشت شدند.

روز گذشته ماموران امنیتی با همراه داشتن حکم جلب یاسمن آریانی و مادرش به منزل آن‌ها در کرج رفته و پس از بازداشت یاسمن آریانی در تفتیش منزل تعدادی از وسایل شخصی وی از جمله تلفن همراه او را ضبط کردند.

گفته می‌شود ماموران قصد بازداشت مادر یاسمن آریانی را نیز داشتند که به دلیل عدم حضور وی در منزل موفق به بازداشت او نشدند.

منبع مطلعی به کمپین گفت:‌ «مادر یاسمن برای یاری رسانی به مناطق سیل‌زده معمولان در لرستان رفته بود که پس از اطلاع از بازداشت دخترش به تهران بازگشت و به بازداشت‌گاه وزرا برای پیگیری وضعیت دخترش مراجعه کرد. ماموران انتظامی او را هم بازداشت و به همراه دخترش به دادسرای مقدسی اوین منتقل می‌کنند».

“یاسمن آریایی” به همراه “سید محمد فلاح چای”، “صبا کردافشاری”، “سامان زندیان”، “آذر حیدری” و “فرشید رستمی” از جمله افرادی بودند که مردادماه ۹۷ در اعتراضات خیابانی تهران مقابل تئاتر شهر بازداشت شده‌بودند.

پس از آن یاسمن آریانی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به اتهام “اخلال در نظم عمومی” به یک سال حبس تعزیری محکوم شد و به همراه «سیده آذر حیدری» و «صبا کردافشاری» روز چهارشنبه ۲۴ بهمن‌ماه ۹۷ مشمول عفو ۲۲ بهمن شده و از زندان آزاد شده‌بود.

روز دوشنبه، ۱۴ آبان ۹۷ سازمان دیده‌بان حقوق بشر خبر محکومیت بیش از ۲۴ تن از افرادی که در اعتراضات مرداد بازداشت شده‌بودند، را منتشر کرده‌بود.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید