گروهی از معلمان در مقابل وزارت آموزش و پرورش تهران تجمع کردند

جمعی از معلمان سراسر ایران روز دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ در اعتراض به عدم دریافت حق ماموریت خود روبروی ساختمان وزارت آموزش و پرورش تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش صدای آمریکا و به نقل از اتحادیه آزاد کارگران، معلمان در این تجمع با سر دادن شعارهایی مانند «وزیر بی لیاقت استعفا، استعفا» به وضعیت موجود اعتراض کردند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، روز جمعه ۳۰ فروردین با انتشار یک فراخوان از تجمع سراسری و گسترده فرهنگیان ایران در اعتراض به عدم توجه مسئولان به مطالبات بر حق فرهنگیان، در روز ملی معلم خبر داد. معلمان و فرهنگیان سال گذشته به دفعات در استان‌های مختلف ایران تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این اولین بار نیست که معلمان در ایران تجمع اعتراضی برگزار می‌کنند، معلمان و فرهنگیان شهرهای مختلف ایران سال گذشته به دفعات در اعتراض به وضعیت معیشتی معلمان، تبعیض در پرداخت‌ها، نبود امکانات آموزشی رایگان برای همه شهروندان و مشکلات بیمه، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

وزارت خارجه آمریکا چهارشنبه ۱۵ اسفند ۹۷ در حساب توئیتر فارسی خود نوشت: «دنیا صدای معلمان ایرانی را می‌شنود، اما رهبران ایران همچنان بشار اسد، حزب الله، حماس و حوثی‌ها را به مردم خود ترجیح می‌دهند.»

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید