مراجعه مأموران امنیتی به منزل شمس‌الواعظین برای بازداشت /سند

صبح امروز دوشنبه ۲ اردیبهشت، مأموران امنیتی دادسرای اوین به قصد بازرسی و جلب به منزل ماشاء‌الله شمس‌الواعظین، نائب‌ رییس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران، مراجعه کردند. با این اقدام،‌ پرونده این روزنامه‌نگار وارد مرحله جدیدی شده‌ است.

به گزارش فدارسیون بین المللی روزنامه نگاران، علی‌رغم توافق پیشین ماشاء‌الله شمس‌الواعظین با مقامات قضایی مبنی بر عدم نیاز به مراجعه وی به دادسرای اوین، صبح امروز ۳ تن از مأموران امنیتی با مراجعه به منزل وی و با در دست داشتن حکم جلب، قصد بازرسی از منزل نایب رییس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران کشور را داشتند.

بنابر اعلام کانال تلگرام انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران، این امر به دلیل عدم حضور شمس‌الواعظین به دلیل سفر، با مخالفت دختر وی مواجه شد.

گفتنی است ماشاء‌الله شمس‌الواعظین پس از اطلاع از این موضوع، ضمن ابراز شگفتی اعلام کرد که پس از بازگشت به تهران، به زودی به دادسرای اوین مراجعه خواهد کرد.

شمس الواعظین پیش از این در خصوص صدور این احضاریه توضیح داده بود: «چهارسال پیش به خاطر سخنانی که در مراسم اهدای جایزه جهانی آزادی مطبوعات داشتم پرونده ای برایم تشکیل و نهایتا به موجب حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۱۴ ماه حبس محکوم شدم. پس از آن به حکم صادره اعتراض کردم تا پرونده در مرجع تجدید نظر بررسی شود».

به گفته او همان چهار سال پیش دادگاه تجدید نظر جلسه ای با حضور ضابطان پرونده برگزار کرد و بعد از آن دیگر هیچ حکمی ابلاغ نشد و او نیز هیچ گونه فعالیت مطبوعاتی نداشته است.

ماشاءالله شمس الواعظین، سردبیر مجله کیان و روزنامه‌های جامعه، توس، نشاط و عصرآزادگان بود که همگی توقیف شده‌اند. این نشریات در دهه ۷۰ در ایران منتشر می‌شدند. این روزنامه‌نگار ایرانی به دلیل فعالیت مطبوعاتی خود طی سالهای گذشته بارها بازداشت شد.

شمس الواعظین عنوان قهرمان آزادی مطبوعات جهان در سال ۲۰۱۴ را از بنیاد بین‌المللی مطبوعات در آفریقای جنوبی دریافت کرد.

منابع

صدای آمریکا و وب‌سایت زیتون

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید