زوج معلم ساکن شازند برای اجرای حکم احضار شدند/ سند

زوج معلم ساکن شهرستان شازند اراک برای اجرای حکم جریمه نقدی به شعب اجرای احکام دادگاه‌ بخش زالیان و شهرستان شازند فراخوانده شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، فاطمه بهمنی و محمد کرد، زوج معلم و فعال صنفی فرهنگیان ساکن شهرستان شازند اراک که پیش‌تر در خصوص پرونده‌های خود در شعبه اول دادگاه عمومی بخش زالیان و شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان شازند به جریمه نقدی و حبس تعلیقی محکوم شده‌بودند، برای پرداخت ۸ میلیون تومان جریمه نقدی خود به شعب اجرای احکام دادگاه بخش زالیان و شهرستان شازند احضار شدند.

یک منبع مطلع در این خصوص به کمپین گفت: «این زوج معلم که در مقطع دبستان در شازند اراک مشغول تدریس هستند، باید تا روز پنج‌شنبه ۵ اردیبهشت‌ماه ۹۸ در شعبه اجرای احکام دادگاه بخش زالیان حاضر شده تا ۴ میلیون تومان جریمه خود را پرداخت کنند».

همچنین خانم بهمنی و آقای کرد در پرونده‌ای دیگر از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان شازند، هر کدام به صورت جداگانه به ۲ میلیون تومان جریمه نقدی بدل از شش ماه حبس محکوم شده‌اند که در این ارتباط نیز به شعبه اجرای احکام دادسرای عمومی انقلاب شهرستان شازند احضار شده‌اند.

برای فاطمه بهمنی و محمد کرد که طی تحصن سراسری معلمان در روز یک‌شنبه ۲۰ آبان‌ماه ۱۳۹۷ در اراک بازداشت و ۲۷ آبان‌ماه با سپردن قرار کفالت آزاد شده‌بودند، به دلیل فعالیت‌های صنفی و شرکت در تحصن معلمان دو پرونده جداگانه با اتهام‌های “فعالیت تبلیغی علیه نظام در فضای مجازی” و “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی از طریق درج مطالب خلاف واقع در فضای مجازی”، تشکیل شد.

شعبه اول دادگاه عمومی بخش زالیان هر کدام از این دو فعال صنفی معلمان را از بابت اتهام “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی از طریق درج مطالب خلاف واقع در فضای مجازی”، به یک سال حبس تعلیقی به مدت سه سال و ۲ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم کرد.

از سوی دیگر شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان شازند، محکومیت شش ماهه حبس تعزیری هر یک از این زوج معلم اهل شازند را با اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام در فضای مجازی” به محکومیت پرداخت دو میلیون تومان جزای نقدی تبدیل کرد.

با احتساب احکام صادره فوق، فاطمه بهمنی و محمد کرد، در مجموع به دو سال حبس تعلیقی برای مدت ۳ سال و ۸ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده‌اند.

طی سال‌های اخیر شماری از آموزگاران و فعالان صنفی معلمان چون محمود بهشتی لنگرودی، صدیقه پاک ضمیر، اسماعیل عبدی، محمد حبیبی، محمد ثانی، روح الله مردانی، رسول بداقی، عالیه اقدام‌دوست، هاشم خواستار، محمدتقی فلاحی، رحمان عابدینی، اسماعیل گرامی، ابوالفضل عزیزی، حسن غلامی، مختار اسدی، ایرج توبه‌ایها (نجف آبادی) و… بازداشت و احضار و یا با اتمام دوره محکومیت از زندان آزاد شده اند.

فعالان و تشکل‌های حقوق صنفی معلمان بارها با انتشار بیانیه‌ها و یا برگزاری تجمع‌های مسالمت آمیز در تهران و شهرهای دیگر، از سیاست‌های دولت‌های جمهوری اسلامی ایران در قبال آموزش و پرورش و فرهنگیان انتقاد کرده‌اند که گاه این اعتراضات با سرکوب و بازداشت مواجه شده است.

از جمله می‌توان به سه تحصن سراسری معلمان در استان‌های کشور اشاره کرد که در مهر‌، آبان‌ و اسفندماه سال ۹۷ برگزار شده‌بود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل