مژگان کشاورز، فعال مدنی بازداشت شد

مژگان (مایا) کشاورز، فعال مدنی و از معترضان به حجاب اجباری از سوی مأموران وزارت اطلاعات در منزلش بازداشت شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح امروز پنج‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، مژگان (مایا) کشاورز، فعال مدنی ساکن تهران از سوی مأموران وزارت اطلاعات بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

یک منبع آگاه در این رابطه به کمپین گفت: «صبح امروز مأموران اطلاعاتی پس از بازرسی  منزل خانم کشاورز ایشان را در مقابل چشمان دختر ۹ ساله‌اش بازداشت کردند».

این منبع مطلع افزود:«نمی‌خواهم در این رابطه گمانه‌زنی کنم؛ اما بر اساس ویدیوهای منتشرشده در فضای مجازی، خانم کشاورز در روز جهانی زن (۸ مارس) به همراه خانم منیره عربشاهی و دخترش یاسمن آریانی در مترو تهران در حال  پخش کردن گل در واگن مخصوصاً خانم‌ها بودند و امکان دارد این بازداشت با توجه به بازداشت خانم عربشاهی و آریانی در روزهای گذشته به این دلیل بوده است».

ماموران امنیتی روز ۲۱ فروردین‌ماه ۱۳۹۸، یاسمن آریانی از مخالفان حجاب اجباری را به دلیل انتشار ویدئویی در روز جهانی زن (۸ مارس) که از او در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده‌بود در منزل پدریش بازداشت کردند. منیره عربشاهی مادر این فعال مدنی نیز یک‌روز پس از آن، در حالی‌که برای پیگیری وضعیت فرزندش به بازداشتگاه وزرا مراجعه کرده‌بود، بازداشت می‌شود.

گزارش شده است که خانم آریایی و عربشاهی هم‌اکنون در بند ۵ زندان قرچک در بازداشت بسر می برند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید