افزایش فشار بر سه عضو نشریه «گام»

مقامات قضایی کشور پاسخ روشنی به خانواده‌های سه تن از اعضای بازداشتی نشریه «گام» در خصوص اتهامات طرح شده علیه آن‌ها نمی‌دهند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امیرحسین محمدی‌فر و همسرش ساناز اله‌یاری از روز چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ و امیر (علی) امیرقلی از ۲۶ دی‌ماه در بازداشت به‌سر می‌برند. این سه، عضو نشریه «گام» هستند و گفته شده پیگیری‌های خانواده‌هایشان برای اطلاع از اتهامات طرح شده علیه آن‌ها تا کنون نتیجه‌ای در پی نداشته‌است.

از سوی دیگر منبع مطلعی در خصوص آخرین وضعیت ساناز اله‌یاری و همسرش امیرحسین محمدی‌فر سردبیر و عضو تحریریه نشریه گام که در بند ۲۰۹ زندان اوین محبوس هستند، به کمپین گفت: «مقامات قضایی این زوج را به شدت تحت فشار روحی و روانی قرار داده‌اند و از ملاقات‌شان با هم جلوگیری می‌کنند تا بیشتر زیر فشار باشند».

بنا بر شنیده‌ها، وزارت اطلاعات با پرونده سازی، خواستار اشد مجازات و صدور احکام سنگین، برای آن‌ها شده‌است، اما از پاسخ دادن به خانواده‌هایشان در خصوص اتهامات طرح شده علیه‌شان طفره می‌رود.

بر اساس همین گزارش امیر امیرقلی نیز که اکنون بیشتر از دو ماه است که به قرنطینه زندان شیبان اهواز منتقل شده‌، به دلیل زخم‌های ناشی از گزش ساس و با توجه به ابتلای وی به دیابت و عدم رسیدگی پزشکی و شرایط غیر بهداشتی زندان در شرایط وخیمی به‌سر می‌برد.

پیش‌تر منابع نزدیک به آقای امیرقلی به کمپین گفته‌بودند که او به بیماری دیابت مبتلا است و باید حداقل ۴ نوبت انسولین خاصی را که پزشک معالجش برای وی در نظر گرفته است را تزریق کند.

امیر (علی) امیرقلی از اعضای نشریه «گام» روز دوشنبه  ۲۴ دی‌ماه ۹۷ در منزل شخصی‌اش در بابلسر بازداشت و به زندان اوین منتقل شد، اما پس از حدود یک‌ماه در حالی که قرار بازداشت موقت وی به پایان رسیده‌بود با دستور اداره اطلاعات شهر شوش به زندان شیبان اهواز انتقال یافت.

لازم به توضیح است؛ عسل محمدی، دانشجوی داروسازی دانشکده علوم دارویی دانشگاه آزاد تهران، یکی دیگر از اعضای تحریریه نشریه «گام» است که روز ۱۳ آذرماه ۹۷ به دلیل نوشتن مطالبی در حمایت از حقوق کارگران نیشکر هفت تپه و فولاد اهواز در منزل شخصی خود از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و ۱۵ دی‌ماه ۹۷، با تامین وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا زمان تکمیل روند دادرسی از زندان اهواز آزاد شده‌است.

نشریه گام یک نشریه سیاسی، صنفی و فرهنگی است که تا کنون سلسله یادداشت‌هایی را با موضوع‌های کارگری در پیوند با اعتراض‌های اخیر در ایران و به خصوص استان خوزستان منتشر کرده است.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل