دست‌کم ۱۲ فعال کارگری در کرج بازداشت شدند

صبح روز جمعه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ و در آستانه روز جهانی کارگر، دست‌کم ۱۲ تن از فعالان کارگری در پارک جهان‌نما، حد فاصل اتوبان تهران-کرج بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

اسامی برخی افراد بازداشتی که برای تلگرام «اردوی کار» محرز شده‌ به این شرح است: “علیرضا ثقفی، هاله صفرزاده، پروین محمدی، واله زمانی، سعید ترابیان وفواد فتحی”

از سوی دیگر اتحادیه آزاد کارگران ایران نوشته است که مصطفی شوکت، امیر عباسی، صفیار قربانی و بلال قزیانی نیز جزو بازداشتی ها هستند و شمار بازداشت شدگان را ۱۲ نفر تخمین زده است.

این خبر در صورت احراز هویت سایر بازداشتی ها به روز رسانی خواهد شد.

لازم به توضیح است؛‌ سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی، نیز به مناسبت اول ماه می، روز جهانی کارگر، فراخوانی برای تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی منتشر کرده‌است.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، با انتشار فراخوانی به مناسبت روز جهانی کارگر، از کارگران خواست تا در روز جهانی کارگر (۱۱ اردیبهشت‌ماه) در مقابل مجلس تجمع کنند.

هر ساله و در آستانه روز جهانی کارگر فشار نهادهای اطلاعاتی بر فعالان کارگری افزایش می‌یابد و نیروهای امنیتی سعی می‌کنند با احضار یا بازداشت برخی فعالان در این روزها از راه‌پیمایی یا اعتراضات احتمالی آن‌ها ممانعت کنند.

از جمله می‌توان به احضار سه فعال کارگری طی روزهای اخیر در ارومیه و سنندج در آستانه‌ی روز جهانی کارگر اشاره‌کرد.

مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، گزارش داده‌بود که روز پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، “احمد تقی‌زاده” فعال کارگری ساکن ارومیه از سوی اداره‌ی اطلاعات این شهرستان احضار شده و در ارتباط با فعالیتهایش جهت احقاق حقوق کارگران واحدهای صنعتی ارومیه مورد بازجویی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش روز چهارشنبه ۴ اردیبهشت‌ماه، دو فعال کارگری به نامهای “غالب حسینی” و “مظفر صالح‌نیا” از سوی سپاه پاسداران در شهرستان سنندج احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفتند.

احضار این افراد در آستانه‌ی روز جهانی کارگر صورت گرفته و به آنها اعلام شده که هیچگونه مجوزی برای تجمعات کارگری صادر نشده و در صورت تجمع، با آنها برخورد خواهد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید