دادگاه مهرداد گریوانی فعال مدنی به وقت دیگری موکول شد

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران جلسه رسیدگی به پرونده مهرداد گریوانی، فعال مدنی را به وقت دیگری موکول کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مهرداد گریوانی، فعال مدنی ساکن تهران بنا بر احضاریه ای که پیش‌تر به وی ابلاغ شده‌بود، ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران حاضر شد که به دلیل “عدم حضور سایر متهمان” در موعد مقرر برگزار نشد.

منبع مطلعی در این خصوص به کمپین گفت: «امروز پس از حضور آقای گریوانی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به او گفته شد که دادگاه به دلیل عدم حضور سایر متهمان برگزار نمی‌شود و رسیدگی به پرونده به وقت دیگری موکول شد».

این منبع از اسامی سایر متهمان “احتمالی” اطلاعی نداشت.

مهرداد گریوانی پیش‌تر به شعبه ۲ بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه، احضار شده‌بود که پس از بررسی و صدور کیفرخواست، پرونده وی به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران ارجاع شد.

این فعال مدنی پیش از این در صفحه توییتر خود و پس از حضورش در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب از اتهام اجتماع و تبانی جهت انجام جرم بر ضد امنیت داخلی یا خارجی کشور خبر داده‌بود.

رسانه‌های وابسته به سپاه، در دی‌ماه ۱۳۹۵ با انتشار خبری در رابطه با «مهرداد گریوانی»، عنوان کرده‌بودند که “با برخی رسانه‌ها همکاری داشته است.”

هر چند این فعال مدنی و دانشجویی، چندی بعد با صدور تکذیبیه‌ای عنوان کرد: “با هیچ رسانه‌ای همکاری ندارد”، اما بازداشت این دانشجوی اهل قم در دستور کار نیروهای امنیتی سپاه قرار گرفت و در ۷ بهمن ۱۳۹۵ از سوی اطلاعات سپاه بازداشت و به بند دو-الف زندان اوین منتقل شد.

وی روز ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ به بند ۲۴۱ زندان اوین انتقال یافت و پس از ۱۶۰ روز انفرادی در ۱۱ مرداد ۱۳۹۶، با قید وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

نیروهای امنیتی سپاه، در زمان بازداشت، وسایل شخصی او از جمله تلفن همراه، لپ تاپ، هارد اکسترنال و… را ضبط کردند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید