تداوم بازداشت سه فعال کارگری بازداشت شده در پارک جهان نما کرج

پروین محمدی، علیرضا ثقفی و هاله صفرزاده سه فعال کارگری و از بازداشت‌شدگان روز جمعه در پارک جهان نما کرج، علیرغم صدور قرار کفالت ۱۰ میلیون تومانی کماکان در بازداشت به سر می‌برند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پروین محمدی نائب رئیس اتحادیه آزاد کارگران ایران، علیرضا ثقفی و هاله صفرزاده از اعضای کانون مدافعان حقوق کارگر که روز جمعه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ در پارک جهان‌نما کرج بازداشت شده بودند، علیرغم صدور قرار کفالت کماکان در بازداشت به سر می‌برند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران ضمن تأیید این خبر در کانال تلگرامی خود نوشته: «واله زمانی از اعضای سندیکای نقاشان استان البرز ساعت ۲ امروز ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، با قرار کفالت از بازداشتگاه رجایی شهر آزاد شده است و به این دلیل که گوشی تلفن همراه آزادشدگان هنوز در اختیار نیروهای امنیتی بود اطلاع دقیقی از وضعیت ایشان در دسترس نبوده است».

نیروهای امنیتی صبح روز جمعه ۶ اردیبهشت، دوازده تن از فعالان کارگری را به نام‌های علیرضا ثقفی، هاله صفرزاده، پروین محمدی، واله زمانی، سعید ترابیان، فؤاد فتحی، مصطفی چهارمحالی، امیرعباسی، صفیار قربانی و بلال قزیانی در پارک جهان نما واقع در اتوبان تهران-کرج بازداشت کردند. به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران تا ساعت هفت و سی دقیقه همان شب، هشت تن از این بازداشت‌شدگان آزاد شدند. لازم به توضیح است که هویت دو تن از بازداشت‌شدگان تاکنون احراز نشده است.

هرساله و در آستانه روز جهانی کارگر فشار نهادهای اطلاعاتی بر فعالان کارگری افزایش می‌یابد و نیروهای امنیتی سعی می‌کنند با احضار یا بازداشت برخی فعالان در این روزها از راه‌پیمایی یا اعتراضات احتمالی آن‌ها ممانعت کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل