جلسه رسیدگی به اتهامات اصغر امیرزادگان معلم و فعال صنفی فرهنگیان برگزار شد

جلسه رسیدگی به اتهامات اصغر امیرزادگان، معلم و فعال صنفی استان فارس در دادستانی شهرستان فیروزآباد، برگزار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یک‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، جلسه رسیدگی به اتهامات اصغر امیرزادگان، دبیر ریاضی و فعال صنفی اهل شیراز که پیش از این به مراجع قضایی شهرستان فیروزآباد احضار شده‌بود، در محل دادستانی عمومی و انقلاب این شهرستان برگزار شد.

یک منبع مطلع در این خصوص به کمپین گفت: «اصغر امیرزادگان، دبیر ریاضی و فعال صنفی اهل شیراز، با اتهامات “تبلیغ علیه نظام” و “نشر اکاذیب” مورد بازپرسی قرار گرفت و پس از ارائه دفاعیات خود، اتهامات وارده را رد کرد».

این معلم و فعال صنفی، پیش‌تر در روز ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ در پی احضار به دادستانی شهرستان فیروزآباد، در آن محل بازداشت و روز یک‌شنبه ۱ اردیبهشت‌ماه با قرار کفالت ۲۰ میلیون تومانی به صورت موقت، تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده‌‌بود.

یک منبع مطلع در خصوص بازداشت آقای امیرزادگان گفته‌بود: «آقای امیرزادگان ساعت ۱ بعدازظهر روز ۳۱ فروردین بنا به احضار کتبی قبلی خود، در دادستانی شهرستان فیروزآباد حاضر می‌شود که همان‌جا با اتهام “تبلیغ علیه حکومت” بازداشت و به بازداشت‌گاه پلیس اطلاعات نیروی انتظامی منتقل و پس از دو روز با قرار کفالت ۲۰ میلیون تومانی آزاد شد».

این احضار و بازداشت با شکایت دادستان فیروزآباد و به دلیل انتشار مطالب انتقادی آقای امیرزادگان در شبکه‌های اجتماعی صورت گرفته بود.

این منبع در ادامه اضافه کرده‌بود: «دادستان به آقای امیرزادگان گفته بود که شما پیام های تحریک آمیز منتشر می‌کنید. این در حالی است که بنا به گفته منابع نزدیک به این فعال صنفی، تنها خواسته او مانند معلمان دیگر صنفی و معیشتی است و فقط به منظور رسیدگی به خواسته‌هایشان انجام می‌شود».

اصغر امیرزادگان پیش‌تر نیز در تحصن سراسری معلمان در مهرماه ۹۷ با اتهام “نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی” در همین دادستانی ۲ روز بازداشت و با قرار کفالت ۳۰ میلیون تومان آزاد شده بود که در آن پرونده برای وی قرار منع تعقیب صادر شده بود.

طی سال‌های اخیر شماری از آموزگاران و فعالان صنفی معلمان چون محمود بهشتی لنگرودی، صدیقه پاک ضمیر، اسماعیل عبدی، محمد حبیبی، محمد ثانی، روح الله مردانی، رسول بداقی، عالیه اقدام‌دوست، هاشم خواستار، محمدتقی فلاحی، رحمان عابدینی، اسماعیل گرامی، ابوالفضل عزیزی، حسن غلامی، مختار اسدی، ایرج توبه‌ایها (نجف آبادی) و… بازداشت و احضار و یا با اتمام دوره محکومیت از زندان آزاد شده اند.

فعالان و تشکل‌های حقوق صنفی معلمان بارها با انتشار بیانیه‌ها و یا برگزاری تجمع‌های مسالمت آمیز در تهران و شهرهای دیگر، از سیاست‌های دولت‌های جمهوری اسلامی ایران در قبال آموزش و پرورش و فرهنگیان انتقاد کرده‌اند که گاه این اعتراضات با سرکوب و بازداشت مواجه شده است.

از جمله می‌توان به سه تحصن سراسری معلمان در استان‌های کشور اشاره کرد که در مهر‌، آبان‌ و اسفندماه سال ۹۷ برگزار شده‌بود.

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید