غلام قلیزاده و علی عزیزی دو فعال ارومیه‌ای آزاد شدند

«غلام قلیزاده» و «علی عزیزی» دو نفر از فعالان ارومیه‌ای و از بازداشت‌شدگان اخیر شهر ارومیه، روز پنج‌شنبه ۲۱ خردادماه ۱۳۹۴، با قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «اویان نیوز» با اعلام این خبر نوشته: “ابراهیمی بازپرس شعبه ۶ بازپرسی دادگاه ارومیه اتهام این افراد را تبلیغ علیه نظام عنوان کرده است. عطا کریمی و سینا حسنی دو نفر دیگر از بازداشتی‌های اخیر اورمیه، به دلیل عدم تامین وثیقه همچنان در بازداشت به سر می‌برند. گمان می‌رود این افراد از بازداشتگاه سپاه پاسداران به زندان مرکزی ارومیه منتقل شوند.”

این پایگاه خبری ادامه داده “مسوولان دادگاه اورمیه به خانواده‌های بازداشت‌شدگان گفته‌اند که این افراد در اختیار سپاه پاسداران بوده و در بازداشتگاه ۷ تیر متعلق به حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران شهر ارومیه نگهداری می‌شوند.”

«غلام قلیزاده» و «عطا کریمی» در روز یکشنبه ۱۷ خردادماه و «سینا حسنی» و «علی عزیزی» در روز شنبه ۱۶ خردادماه ۱۳۹۴، از سوی ماموران امنیتی در ارومیه بازداشت شدند.

گفته شده “در زمان بازداشت این افراد ماموران امنیتی ایشان را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند. آنها در مراجعه خود به منزل شخصی غلام قلیزاده با فیلمبرادی و ضرب و شتم وی موجب وحشت خانواده این فعال آذربایجانی شده‌اند. ماموران امنیتی همچنین کامپیوتر، کتاب و وسایل شخصی این فعالان آذربایجانی را ضبط کردند.”

«سینا حسنی» و «علی عزیزی» ۱۹ ساله هستند. «اویان نیوز» نوشته: “شنبه ۱۶ خرداد ۹۴ ماموران امنیتی در اقدامی کم‌سابقه پس از بازداشت سینا حسنی با مراجعه به منزل پدری وی گلناز خورشید مادر این فعال آذربایجانی را نیز بازداشت کردند. یکی از نزدیکان این فعال آذربایجانی در این ارتباط گفته ماموران امنیتی پس از مراجعه به منزل پدری وی درصدد بازداشت نیما حسنی برادر سینا برمی‌آیند اما به علت نبودن نیما در منزل اقدام به بازداشت مادر وی می‌کنند. گلناز خورشید پس از چند ساعت بازداشت آزاد شد.”

این فعالان آذربایجانی پیش‌تر نیز “به دلیل فعالیت‌های هویت‌طلبانه خود بازداشت و در دادگاه انقلاب محاکمه شده‌اند.”

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید