زانیار دباغیان، فعال کارگری بازداشت و جهت تحمل حبس راهی زندان شد

زانیار دباغیان، از اعضای کمیته‌ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری، روز جاری در مراجعه  به شعبه چهارم اجرای احکام دادسرای انقلاب سنندج بازداشت و جهت تحمل محکومیت یک ساله خود به زندان مرکزی سنندج منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح امروز پنج شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، زانیار دباغیان، از اعضای کمیته‌ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری بازداشت و جهت تحمل حبس راهی زندان مرکزی سنندج شد. شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام از طریق عضویت در احزاب مخالف حکومت» در تاریخ ۲۳ بهمن‌ماه ۱۳۹۷ این فعال کارگری را  به یک سال حبس تعزیری محکوم کرده بود.

مهرداد امین وزیری زندانی سیاسی سابق ضمن تأیید این خبر به کمپین گفت: «طی روزهای گذشته از طریق تماس تلفنی از آقای دباغیان و وثیقه گذار ایشان خواسته‌شده بود که روز پنج شنبه در شعبه چهارم اجرای احکام دادسرای انقلاب سنندج حضور پیدا کنند».

آقای امین‌وزیری در ادامه افزود: «صبح امروز زانیار پس از حضور در دادسرا بازداشت و ساعت یک بعدازظهر از طریق ضابطان قضایی برای تحمل یک سال حبس تعزیری به زندان سنندج منتقل شد».

آقای دباغیان روز ۱۴ مهرماه سال گذشته از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و پس از ۶۸ روز بازداشت با تأمین وثیقه سیصد میلیون تومانی به‌صورت موقت از بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج آزاد شد.

پیش‌تر یک منبع نزدیک به خانواده این فعال کارگری در گفتگو با گزارشگر کمپین گفته بود: “دو روز پس از بازداشت زانیار مورخ ۱۶ مهرماه نیروهای لباس شخصی مجدداً منزل وی را تفتیش کرده و تلفن همراه و لب تاپ همسرش پرستو میرزایی را نیز ضبط کردند”.

بازپرس شاگلدی رییس شعبه دوم بازپرسی دادسرای انقلاب سنندج پیش‌تر، اتهامات «تبلیغ علیه نظام»، «اقدام علیه امنیت ملی» و «عضویت در احزاب مخالف حکومت» به زانیار دباغیان تفهیم کرده بود.

در آن زمان گزارش‌شده بود، زانیار دباغیان، کارگر شرکت نایلون سازی در شهرک صنعتی سنندج در زمان بازداشت به‌شدت تحت” شکنجه‌های جسمی و روحی” قرار داشته است.

این فعال کارگری قبل‌تر نیز در بهمن‌ماه سال ۹۳ نیز از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و پس از گذشت یک‌ماه با تأمین وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل