مژگان کشاورز به زندان قرچک ورامین منتقل شد

مژگان کشاورز معروف به مایا، فعال مدنی و از مخالفان حجاب اجباری به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مژگان کشاورز (مایا)، فعال مدنی و از معترضان به حجاب اجباری که صبح روز پنج‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، در تهران بازداشت شده‌بود، روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

منبع مطلعی در این خصوص به کمپین گفت: «این شهروند ساکن تهران که روز پنجم اردیبهشت در مقابل چشمان دختر ۹ ساله‌اش بازداشت شده‌بود، روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت به زندان قرچک ورامین منتقل شده است و اکنون در بند هفت این زندان به‌سر می‌برد».

کمپین پیش‌تر خبر بازداشت این فعال مدنی را منتشر کرده‌بود.

منبع نزدیک به این فعال مدنی از دلیل بازداشت این فعال مدنی به کمپین گفته‌بود: «نمی‌خواهم در این رابطه گمانه‌زنی کنم؛ اما بر اساس ویدیوهای منتشرشده در فضای مجازی، خانم کشاورز در روز جهانی زن (۸ مارس) به همراه خانم منیره عربشاهی و دخترش یاسمن آریانی در مترو تهران در حال  پخش کردن گل در واگن مخصوصاً خانم‌ها بودند و امکان دارد این بازداشت با توجه به بازداشت خانم عربشاهی و آریانی در روزهای گذشته به این دلیل بوده است».

ماموران امنیتی روز ۲۱ فروردین‌ماه ۱۳۹۸، یاسمن آریانی از مخالفان حجاب اجباری را به دلیل انتشار ویدئویی در روز جهانی زن (۸ مارس) که از او در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده‌بود در منزل پدریش بازداشت کردند. منیره عربشاهی مادر این فعال مدنی نیز یک‌روز پس از آن، در حالی‌که برای پیگیری وضعیت فرزندش به بازداشتگاه وزرا مراجعه کرده‌بود، بازداشت می‌شود.

گزارش شده است که خانم آریایی و عربشاهی هم‌اکنون در بند ۵ زندان قرچک در بازداشت بسر می‌برند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید