تهدید شاعر و روزنامه‌نگار ایرانی به مرگ با فتوای مکارم شیرازی

در آستانه روز جهانی آزادی مطبوعات، محمد تنگستانی شاعر و روزنامه‌نگار ایرانی به مرگ تهدید شد.

بنا به گزارش «ایران‌وایر» این اتفاق بر مبنای استفتایی است که از «ناصر مکارم شیرازی»، صورت گرفته است. مکارم شیرازی که یکی از مراجع تقلید شیعه است و نظرات سخت‌گیرانه‌اش مشهور است در پاسخ به استفتایی؛ این شاعر ۳۶ساله را به دلیل توهین به مقدسات “مرتد” و مطالعه نوشته‌هایش را “حرام” اعلام کرده است.

در استفتایی که از مکارم شیرازی شده است، فردی که خود را «از دانشجویان بسیجی دانشگاه اصفهان» معرفی کرده بود، با اشاره به نام محمد تنگستانی و مضمون شعرهای او که به زعم و نوشته‌ی این «بسیجی»، توهین به مقدسات، «خطاب خداوند امامان و سادات به فاحشگی و هم‌جنس‌بازی در مجموعه «امیر زهرا» و نسبت‌دادن زنای محصنه به پیامبر اسلام در شعر زن‌داداش» است، از این مرجع تقلید درباره حکم سراینده سوال کرده است.

شخصیت «زن‌داداش» در شعر تنگستانی یک تفکر افراطی و مسلمان است که جهانیان با رفتارهای انتحاری و مذهبی او مخالفت می‌کنند. شاعر در بخش‌های دیگری از همین شعر به فعالیت‌های سپاه قدس و فقر در جامعه ایران اشاره کرده اشت. در این شعر راوی، افرادی مثل « زن‌داداش» را به صلح دعوت می‌کند.

از هفته گذشته افرادی ناشناس با ارسال ایمیل‌های تهدید آمیزی به همراه فتوای صادر شده این روزنامه‌نگار ساکن بلژیک را به مرگ تهدید کرده‌اند.

تهدید کنندگان در پیام‌های ارسال خود خطاب به او نوشته‌اند: «در آتش جهنم خواهی سوخت و کفر و توهین به مقدسات ما بی‌پاسخ نمی‌ماند..»

  «شیرین‌ عبادی»، «مازیار بهاری» و سازمان‌ها و نهاد‌هایی مانند «سازمان حقوق بشر ایران» و «بنیاد پورزند»  ضمن محکوم کردن این اقدام با ارسال نامه‌هایی برای پلیس و دولت بلژیک، کشور محل اقامت این روزنامه‌نگار تهدید شده از مقامات این کشور خواسته‌اند تا تهدید علیه جان این روزنامه‌نگار را جدی بگیرند و اقدامات لازم را جهت امنیت او فراهم کنند.

«این سانسور لعنتی»، «امیرزهرا» و «شهروند‌جهان» کتاب‌های منتشر شده این شاعر جوان است.

مطلب مرتبط:

به مناسبت روز جهانی «پایان دادن به مصونیت جنایت علیه روزنامه‌نگاران»

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید