توحید امیرامینی شهروند اهل اردبیل به بند ۴ زندان اوین منتقل شد

روز جاری توحید امیرامینی، شهروند اهل اردبیل که از روز ۱ اسفندماه ۹۷ تا کنون در بازداشت به‌سر می‌برد به بند ۴ زندان اوین منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یک‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ «توحید امیرامینی»، فعال مدنی تُرک (آذربایجانی) که روز ۱ اسفند ۱۳۹۷ همراه با کیانوش اصلانی یکی دیگر از شهروندان اهل اردبیل به هنگام پخش پوسترهای مرتبط با روز جهانی زبان مادری در تهران بازداشت شده‌بود، از بازداشتگاه ۲۰۹ وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین به بند ۴ این زندان منتقل شد. گفته می‌شود دیگر متهم این پرونده آقای اصلانی یک‌ماه پیش از این به بند ۴ زندان اوین منتقل شده‌بود.

به توحید امیرامینی و کیانوش اصلانی، اتهامات “تبلیغ علیه نظام”و “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور” تفهیم شده‌است.

این دو شهروند اهل اردبیل روز چهارشنبه اول اسفند۱۳۹۷ در میدان انقلاب تهران بازداشت و به بازداشتگاه ۲۰۹ وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین منتقل شده‌بودند.

کیانوش اصلانی، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی عمران دانشگاه آزاد تهران است و توحید امیرامینی نیز پیش‌ از این توسط نیروهای امنیتی بازداشت و از سوی دستگاه قضایی به احکام زندان و شلاق محکوم‌ شده بود.

لازم به توضیح است؛ در حال حاضر سه تن از فعلان مدنی تُرک (آذربایجانی) به نام های توحید امیرامینی، کاظم صفا بخش و کیانوش اصلانی در بند ۴ زندان اوین به‌سر می‌برند.

مطالب مرتبط:

مطالب مرتبط:

دو شهروند اهل اردبیل در تهران بازداشت شدند

تداوم بازداشت توحید امیرامینی و کیانوش اصلانی در زندان اوین

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید