محمد مقیمی وکیل آتنا فرقدانی بازداشت شد

محمد مقیمی وکیل مدافع آتنا فرقدانی بازداشت و به زندان رجایی‌شهر منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، محمد مقیمی وکیل مدافع آتنا فرقدانی امروز شنبه ۲۳ خرداد ماه ۱۳۹۴، برای ملاقات با موکلش به زندان اوین مراجعه می‌کند و “فردی به نام حمیدی وی را بازداشت کرد” و سپس او را به زندان رجایی‌شهر منتقل کردند.

منبع موثقی درباره بازداشت این وکیل پایه یک دادگستری گفته: «علتی که باعث شده محمد مقیمی را بازداشت کنند دست دادن با موکلش بوده که در صورت جلسه برای وی زنا ذکر شده است.»

آتنا فرقدانی موکل محمد مقیمی که در شهریور ماه ۱۳۹۳، توسط ماموران امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت و به بند ۲-الف سپاه پاسداران در زندان اوین منتقل شد. او دو ماه در بازداشت بود و از این دو ماه بیست روز را در سلول انفرادی گذراند. او در طول بازداشت از داشتن وکیل و دیدار با خانواده خود محروم بود. همچنین در زندان متوجه نصب دوربین در داخل دستشویی و حمام شده بود و به گفته خود مورد آزار جسمی و روحی از سوی ماموران زندان قرار گرفته بود.

این فعال مدنی در آبان ماه ۱۳۹۳، با قرار وثیقه تا زمان حکم دادگاه آزاد شد. فرقدانی پس از آزادی اقدام به نوشتن نامه به مسوولان مختلف جمهوری اسلامی برای احقاق حقوق خود کرد و پس از عدم دریافت پاسخ از سوی آنان، در ویدئویی که در فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای یافت به شرح خشونت ماموران زن بند ۲-الف سپاه علیه خود پرداخت، که چند روز پس از انتشار این ویدئو، قاضی صلواتی در تاریخ ۷ دی ۱۳۹۳، در تماسی تلفنی از این فعال مدنی خواست در دادگاه حضور یابد، در تاریخ ۲۰ دی ماه در دادگاه انقلاب حضور یافت و در آنجا بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شد. به گفته پدر این فعال مدنی، در دادگاه انقلاب دخترش را جلوی چشم او و همسرش کتک زده بودند. در بهمن ماه ۱۳۹۳، آتنا در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک زندانیان سیاسی و غیرسیاسی در زندان به اعتصاب غذا دست زد. طولانی شدن اعتصاب غذای وی باعث شد که ۷ اسفند ۱۳۹۳، در بیمارستان بستری شود. با موافقت قاضی صلواتی، این فعال مدنی را در ۱۲ اسفند، به زندان اوین منتقل کردند. این فعال حقوق کودکان هم‌اکنون در بند عمومی زنان (نسوان) زندان اوین محبوس می‌باشد.

آتنا فرقدانی از سوی دادگاه انقلاب به ریاست «قاضی صلواتی» به تحمل ۱۲ سال و ۹ ماه حبس محکوم شد که هفت سال و نیم آن طبق ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی جدید قابل اجرا است. گفته شده حکم صادره قطعی نیست و ظرف ۲۰ روز مهلت تجدیدنظرخواهی وجود دارد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید