رضا شهابی با قرار کفالت از بند ۲۰۹ زندان اوین آزاد شد

رضا شهابی، فعال کارگری و از اعضای هیئت‌مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران که روز چهارشنبه هفته گذشته  همزمان با روز جهانی کارگر به همراه تعدادی از همکارانش در مقابل مجلس بهارستان توسط نیروی‌های امنیتی بازداشت شده بود، ساعاتی پیش با قرار کفالت آزاد شد.

بعدازظهر امروز سه شنبه  ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، رضا شهابی فعال کارگری و از اعضای هیئت‌مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران که روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت همزمان با روز جهانی کارگر از سوی نیروهای امنیتی بازداشت‌شده بود، از بند ۲۰۹ زندان اوین با قرار کفالت  به صورت موقت آزاد شد. حسن سعیدی و سید رسول طالب مقدم  دو تن  دیگر از اعضای سندیکا کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران کماکان دربند ۲۰۹ زندان اوین بسر می‌برند.

همچنین شامگاه شنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه نیز چهارده تن از بازداشت‌شدگان روز جهانی کارگر با قرار کفالت از زندان‌های تهران بزرگ و قرچک ورامین آزاد شده بودند.

مهدی فخری، ماهان صالحی، کامیار فکور، مرداس طاهری، محمد اخلاقی، علی یاوری، محمدعلی اصلاغی، افشین میرزاخانی، سهیل خدابخش، محمدرضا پناهی و محمد عادلی‌فر با قرار کفالت از زندان تهران بزرگ آزاد شدند. بر اساس این گزارش در همان شب آنیشا اسداللهی، زهرا تهرانی‌ و لیلا ناصری‌وندی سه نفر از زنانی که در روز جهانی کارگر مقابل مجلس شورای اسلامی بازداشت شده‌بودند، از زندان قرچک ورامین آزاد شدند.

رضا شهابی فعال کارگری و راننده شرکت اتوبوسرانی تهران، به دلیل فعالیت‌های کارگری در قالب «سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه» در خرداد سال ۱۳۸۹ بازداشت و به اتهام تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی با حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به شش سال زندان و ۵ سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی محکوم شده‌بود، ۲۲ اسفند ۱۳۹۶، بر اساس حکم شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر و با استناد به ماده ۱۳۴ قانون تجمیع، احکام زندان وی، تجمیع و آزاد شده بود و بر اساس حکم شعبه ۳۶ دادگاه، می‌بایست، جریمه‌ای حدود ۷ میلیون تومان پرداخت کند و۲ سال از هر گونه فعالیت سندیکایی و حضور در احزاب و گروه‌ها منع شده‌است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید