محکومیت شش سال زندان برای مینو مرتاضی لنگرودی فعال حقوق زنان

مینو مرتاضی لنگرودی، فعال حقوق زنان و عضو شورای ملی-مذهبی محکم به شش سال زندان شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مینو مرتاضی لنگرودی فعال حقوق زنان و عضو شورای ملی-مذهبی توسط قاضی صلواتی، رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام اجتماع و تبانی به خاطر راه‌اندازی شورای فعالان ملی-مذهبی به ۵ سال و تبلیغ علیه نظام به دلیل سیاه نمایی به ۱ سال زندان و ۲ سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی و مدنی شد.

این فعال مدنی و همسرش حبیب ‌ا… پیمان، در چند سال اخیر به طور مکرر و به شکل‌های مختلف تهدید تلفنی، احضار و بازجویی توسط نهادهای اطلاعاتی و امنیتی قرار گرفته‌اند.

دکتر حبیب ا… پیمان، نواندیش دینی و دبیرکل جنبش مسلمانان مبارز، نیز بعد از تحمل بیش از ۸ ماه حبس در سلول انفرادی در بازداشتگاه‌های سپاه و سپس ۵ ماه حبس در سلول جمعی، از سال ۱۳۸۰ به قید وثیقه چند صد میلیون تومانی آزاد است. او چند سال است از برگزاری هر جلسه‌ای منع شده است.

همچنین نیمه خرداد ماه نیز حسین رفیعی یکی دیگر از اعضای شورای فعالان ملی-مذهبی با همین اتهامات، در مجموع به ۶ سال حبس و دو سال محرومیت از عضویت در احزاب و فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی محکوم شده است.

مینو مرتاضی لنگرودی کارشناس ارشد مطالعات زنان و  عضو هیات مدیره انجمن دفاع از حقوق زندانیان و از بنیانگذاران گروه مادران صلح است که در آبان ماه سال ۱۳۸۶، اعلام موجودیت کرد، وی همچنین یکی از فعالان حوزه حقوق زنان محسوب می‌شود و همواره یکی از مدافعان حضور زن در عرصه سیاسی و اجتماعی بوده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید