دادگاه تجدیدنظر ۱۸ تن از فعالان مدنی در تهران برگزار شد

جلسه رسیدگی به اتهام ۱۸ تن از فعالان مدنی مبنی بر “اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات حمایتی غیر قانونی” در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران برگزار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ جلسه رسیدگی به اتهام ۱۸ فعال مدنی به نام‌های «مسعود حمیدی»، «فریده طوسی»، «رضا مکعیان (ملک)»، «هاشم زینالی»، «محسن حاصلی»، «خدیجه (لیلا) میرغفاری»، «سیمین عیوض زاده»، «عبدالعظیم عروجی»، «احسان خیبر»، «پروین سلیمانی»، «محسن شجاع»، «اعظم نجفی»، «ارشیا رحمتی»، «شرمین یمنی»، «سارا ساعی»، «علی بابایی»، «اسماعیل حسینی» و «زهرا مدرس زاده» که هر کدام از سوی شعبه ۱۰۶۰ دادگاه کیفری دو تهران به ۹۱ روز حبس تعزیری محکوم شده‌بودند، در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران برگزار شد.

در دادگاه تجدیدنظر روز جاری متهمان حاضر در جلسه اتهام “اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات حمایتی غیر قانونی” را نپذیرفتند.

دادگاه این فعالان مدنی پیش‌تر در روز سه‌شنبه ۲۰ بهمن ماه ۱۳۹۴ در شعبه ۱۰۶۰ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی کارکنان دولت، واقع در (خیابان خیام- خیابان داور-جنب کاخ گلستان- ساختمان شماره دو قوه قضاییه-طبقه اول) به ریاست قاضی «فرشید دهقانی» به اتهام “اخلال در نظم عمومی از طریق تجمع غیرقانونی”، برگزار شده‌بود.

این فعالان طی یک دادنامه از سوی شعبه ۱۰۶۰ دادگاه کیفری دو تهران به ۹۱ روز حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بودند که به غیر از «مسعود حمیدی» و «فریده طوسی» به علت عدم حضور در دادگاه حکم شلاق شانزده تن از متهمان از جمله «رضا مکعیان (ملک)»، «هاشم زینالی»، « محسن حاصلی»، «خدیجه (لیلا) میرغفاری»، «سیمین عیوض زاده»، «عبدالعظیم عروجی»، «احسان خیبر»، «پروین سلیمانی»، «محسن شجاع»، «اعظم نجفی»، «ارشیا رحمتی»، «شرمین یمنی»، «سارا ساعی»، «علی بابایی»، «اسماعیل حسینی»، «زهرا مدرس زاده» به مدت دو سال تعلیق شده بود.

در دادگاه روز ۲۰ بهمن ۹۴ وکالت « سارا ساعی»، «هاشم زینالی» را «محمد مقیمی» و وکالت «سیمین عیوض‌زاده» را «امیر سالار داوودی» و همچنین وکالت «اعظم نجفی»، «پروین سلمیانی»، «اسماعیل حسینی»،«شرمین یمنی» را آقایان مشکانی و یزدانی بر عهده داشتند.

لازم به توضیح است؛ اعظم نجفی، فریده طوسی، پروین سلیمانی، شرمین یمنی، علی بابایی، اسماعیل حسینی، زهرا مدرس زاده و سارا ساعی از هواداران محمدعلی طاهری هستند که پیش از نیز به دلیل شرکت در تجمعات حمایتی از آقای طاهری بازداشت شده بودند.

این فعالین که شنبه ۳۰ آبان ماه۹۴ در تجمع مسالمت آمیز مقابل زندان اوین بازداشت و زنان بازداشتی به زندان قرچک ورامین و مردان به زندان اوین منتقل شده‌بودند، پس از مدتی به قید کفالت یا سپردن وثیقه آزاد شدند.

دادگاه تجدیدنظر قبلی این فعالان مدنی، ۲۳ خرداد ۹۷ در شعبه‌ی ۳۶ دادگاه انقلاب با حضور آقای وزیری به عنوان نماینده‌ی دادستان و با حضور وکلای آنها آقایان مشکانی، مقیمی و داوودی تشکیل شده‌بود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل