بازداشت یک معلم توسط نیروهای امنیتی در خوزستان

عادل عساکره، معلم اهل دارخوین از توابع شهرستان شادگان در خوزستان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. طی روزهای گذشته سه معلم دیگر به نام‌های ماهر دسومی، ناجی سواری، علی عبیداوی توسط نهادهای امنیتی در اهواز بازداشت‌شده بودند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۸، عادل عساکره، شهروند عرب و معلم شهر دارخوین از سوی مأموران امنیتی بازداشت شد. گزارش شده است، علی‌رغم تفهیم اتهام و صدور وثیقه، به دلیل ناتوانی در تأمین قرار وثیقه، این معلم کماکان در بازداشت بسر می‌برد.

کریم دحیمی فعال حقوق بشر ساکن لندن ضمن تأیید این خبر به کمپین گفت: «عادل عساکره، معلم ساکن دارخوین به دلیل انتقاد در فضای مجازی از توزیع بودجه و اختصاص بودجه‌های کلان به حوزه علمیه و مراکز وابسته به آن و در مقابل عدم رسیدگی به مسائل خدماتی و همچنین استفاده از نام مسئولین نظام بدون صفت‌های پیشوند محترمانه، متهم به اهانت به مقدسات و تشویش اذهان عمومی شده است».

این فعال حقوق بشر در ادامه افزود: «روز چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه، قرار وثیقه برای آزادی عساکره صادر شده است، اما به دلیل ناتوانی خانواده از تهیه وثیقه، عادل عساکره همچنان در زندان بسر می‌برد».

نیروهای اداره اطلاعات اهواز، روز دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ نیز سه معلم امدادگر ساکن اهواز را بازداشت‌کردند.

بنا به گفته فعالان حقوق بشر از اهواز اسامی معلمان بازداشت شده به شرح زیر است:

۱-ناجی سواری، ۳۸ ساله متاهل و داراى سه فرزند، از اهالى شهرک برق اهواز، معلم و نویسنده عرب اهوازی از مدرسه طالقانى فرهنگ‌شهر اهواز

۲-ماهر دسومی، ۳۰ ساله، متاهل وداراى یک فرزند، از اهالى کوى پاستوریزه، پژوهشگر، نویسنده و فعال عرب از معلمان مدرسه غیرانتفاعی منطقه شیبان

۳-على عبیداوى، ۲۶ ساله، متاهل داراى سه فرزند، از اهالى کوى علوى اهواز، از معلمان مدرسه قدس شهر حمیدی

بر اساس این گزارش: «ناجی سواری، ماهر دسومی و على عبیداوى در حین تدریس و بدون ارائه حکم قضائى  بازداشت شده‌اند و بازداشت این افراد در مدارس خود بر خلاف قانون و بدون هماهنگى با حراست اداره آموزش و پرورش بوده است».

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید