کریم ساعدی زندانی محبوس در زندان شیبان اهواز به بیمارستان منتقل شد

کریم ساعدی، زندانی محبوس در زندان شیبان اهواز به دلیل از کار افتادن کلیه‌هایش جهت دیالیز به بیمارستان کرمى اهواز منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، کریم ساعدی از ساکنان کوی کارگران شهر حمیدیه که دربند ۵ زندان شیبان اهواز بسر می‌بُرد، به دلیل ابتلا به بیماری کلیوی و پس از مراجعه مکرر خانواده او نزد مسئولان زندان شیبان و پیگیری آن‌ها در دادگاه انقلاب، مقامات قضایی، با انتقال او به بیمارستان خمینی اهواز موافقت کردند، اما به دلیل کمبود امکانات پزشکی در آن بیمارستان، با اصرار خانواده ساعدی و با هزینه شخصی‌ آن‌ها وی را به بیمارستان کرمی اهواز منتقل کردند.

آقای ساعدی در این بیمارستان به دلیل از کار افتادن کلیه‌هایش مورد دیالیز قرار گرفت و اکنون در بیمارستان کرمی تحت درمان است.

یک منبع نزدیک به خانواده آقای ساعدی به کمپین گفت: «طی روزهای اخیر خانواده و نزدیکان کریم ساعدی پیگیر وضعیت او بودند و در نهایت توانستند موافقت مقامات قضایی را برای انتقال او به مراکز درمانی تخصصی خارج از زندان کسب کنند».

پیش‌تر یک منبع آگاه در خصوص وضعیت آقای ساعدی به کمپین گفته‌بود: «وضعیت این زندانی سیاسی، حدود ۲۰ روز است که خیلی وخیم شده و یکی از کلیه‌هایش از کار افتاده است. آقای ساعدی علاوه بر مشکلات کلیوی، استفراغ خونی نیز دارد و مسؤلین زندان از انتقال او به بیمارستان جهت درمان ممانعت می‌کنند».

مأموران اداره اطلاعات اهواز، ظهر روز شنبه ۱۲ آبان ماه ۱۳۹۷، کریم ساعدی ۳۱ ساله، فرزند عبدالرضا، متأهل و دارای دو فرزند از ساکنان کوی کارگران شهر حمیدیه و عادل مشعلی، ۳۰ ساله فرزند حبیب، متأهل و دارای مغازه موبایل فروشی از اهالی کوی نخیل شهر حمیدیه را بازداشت کردند.

از سوی دیگر گزارش شده‌؛ دربند ۵ زندان شیبان، کماکان ۱۳۰ تن از فعالان سیاسی، مدنی و فرهنگی عرب با اتهامات سیاسی و امنیتی در شرایط بسیار وخیم بهداشتی و با حداقل امکانات آسایشی و خدماتی نگهداری می‌شوند.

در این ارتباط بیشتر بخوانید:

وضعیت نامناسب جسمانی یک شهروند در زندان شیبان

سیل خوزستان؛ تداوم بازداشت شهروندان از سوی نهادهای امنیتی

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید