هاله صفرزاده و همسرش علیرضا ثقفی با قرار کفالت آزاد شدند

هاله صفرزاده و همسرش علیرضا ثقفی از فعالان کارگری که در پارک جهان نمای کرج بازداشت شده بودند، آزاد شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، علیرضا ثقفی و هاله صفرزاده از اعضای کانون مدافعان حقوق کارگر که روز جمعه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ در پارک جهان‌نما کرج بازداشت شده بودند، با قرار کفالت آزاد شدند.

با احتساب آزادی این دو فعال کارگری، همه افرادی که در آن روز در پارک جهان نما بازداشت شده بودند، آزاد شده اند.

نیروهای امنیتی صبح روز جمعه ۶ اردیبهشت، دوازده تن از فعالان کارگری را به نام‌های علیرضا ثقفی، هاله صفرزاده، پروین محمدی، واله زمانی، سعید ترابیان، فؤاد فتحی، مصطفی چهارمحالی، امیرعباسی، صفیار قربانی و بلال قزیانی در پارک جهان نما واقع در اتوبان تهران-کرج بازداشت کردند. به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران تا ساعت ۸:۳۰ دقیقه همان شب، هشت تن از این بازداشت‌شدگان آزاد شدند. لازم به توضیح است که هویت دو تن از بازداشت‌شدگان تاکنون احراز نشده است.

در ۸ اردیبهشت واله زمانی از اعضای سندیکای نقاشان استان البرز آزاد شده بود و پروین محمدی نیز روز شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، با قرار کفالت از زندان آزاد شد.

هرساله و در آستانه روز جهانی کارگر فشار نهادهای اطلاعاتی بر فعالان کارگری افزایش می‌یابد و نیروهای امنیتی سعی می‌کنند با احضار یا بازداشت برخی فعالان در این روزها از راه‌پیمایی یا اعتراضات احتمالی آن‌ها ممانعت کنند.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید