انتقال محمد مقیمی وکیل آتنا فرقدانی به بند ۱۰ زندان رجایی شهرکرج

  «محمد مقیمی» وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوق بشر ظهر روز جاری ۲۴ خرداد ماه به سالن ۳۱ بند ۱۰ زندان رجایی شهر منتقل شده است .
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،«محمد مقیمی» وکیل مدافع «آتنا فرقدانی» زندانی سیاسی که روز شنبه ۲۳ خرداد ماه ۱۳۹۴ به علت دست دادن با موکلش از سوی فردی به نام حمیدی بازداشت و به زندان رجایی‌شهر منتقل شده بود ظهر روز جاری۲۴ خرداد ماه ۱۳۹۴ به سالن ۳۱ بند ۱۰ زندان رجایی شهر منتقل شده است.
یک منبع آگاه از وضعیت این وکیل زندانی در گفتگویی با کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی گفت “برای آقای مقیمی قرارکفالت ۲۰ میلیون تومان صادر شده است و امید به این است که ایشان هر چه زودتر آزاد شوند”
به دنبال بازداشت «محمد مقیمی»وکیل مدافعش «آتنا فرقدانی» نیز، صبح امروز یکشنبه ۲۴ خرداد ماه ۱۳۹۴  جهت سوال  و جواب به دادسرای اوین انتقال داده شد.
گفته شده است این انتقال درخصوص دست دادن او با وکیلش صورت گرفته است.
«محمد تقی فرقدانی» پدر این زندانی  در گفتگوی تلفنی با «شیوا گنجی» مسوول بخش زنان «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» ضمن رد تلویحی احتمال محاکمه دخترش گفت: “ما امروز۲۴ خرداد ماه پیش آتنا رفتیم، به اون صورت نه چون ما امروز پیشش بودیم، دادگاهی نشده و گفتند این دست دادن غیرقانونی بوده است.”
“پدر این  فعال حقوق کودکان کار و خیابان در خصوص احتمال صدور حکم جدید برای دخترش گفت: امکان دارد پرونده جدیدی برای دخترم درست کنند.”

پیش تر «آتنا فرقدانی» از سوی از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست  «قاضی صلواتی» به تحمل ۱۲ سال و ۹ ماه حبس محکوم شد که هفت سال و نیم آن طبق ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی جدید قابل اجرا است. گفته شده حکم صادره قطعی نیست و ظرف ۲۰ روز مهلت تجدیدنظرخواهی وجود دارد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید