یوسف سلحشور و داوود محمودی با وثیقه از زندان تبریز آزاد شدند

یوسف سلحشور و داوود محمودی دو تن از شهروندان اهل تبریز که هفته گذشته پس از برگزاری دادگاه علی‌رغم تودیع وثیقه بازداشت و به زندان مرکزی تبریز منتقل شده بودند، روز جاری از زندان آزاد شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸، یوسف سلحشور و داوود محمودی با تامین قرار وثیقه ۸۰ میلیون تومانی به صورت موقت از زندان مرکزی تبریز آزاد شدند.

روز چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، جلسه رسیدگی به اتهامات یوسف سلحشور و داوود محمودی که اسفند ۹۷ در حاشیه مسابقه فوتبال تیم‌های تراکتورسازی تبریز و سپاهان اصفهان، با اتهام “اخلال در نظم عمومی و درگیری با مامورین” بازداشت و کمی بعد با سپردن وثیقه آزاد شده‌بودند، در شعبه ۱۲ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تبریز با ریاست قاضی اصغر قنبری برگزار شد.

قاضی پرونده پس از خاتمه جلسه دادرسی، وثیقه این دو شهروند را از ۵۰ به ۸۰ میلیون تومان افزایش داد که هر دو این شهروندان با “کارشکنی در قبول وثیقه از سوی دستگاه قضایی” به قرنطینه زندان مرکزی تبریز منتقل شدند.

منبع مطلعی در این خصوص پیش‌تربه کمپین گفته بود: «اصغر قنبری، قاضی پرونده تحت فشار نیروهای امنیتی مبلغ وثیقه این دو شهروند اهل تبریز را از ۵۰ به ۸۰ میلیون تومان افزایش داد و پس از کارشکنی در قبول وثیقه، هر دو نفر به قرنطینه زندان مرکزی تبریز منتقل شدند».

یوسف سلحشور و داوود محمودی به همراه کریم کریمی، حمید باغی و چند تن دیگر بعد از مسابقه فوتبال تیم‌های سپاهان اصفهان و تراکتورسازی تبریز در روز جمعه ۱۰ اسفند ماه سال ۱۳۹۷ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از مدتی با سپردن وثیقه ۵۰ میلیون تومانی موقتا آزاد شده‌بودند.

گزارش شده است که این بازداشت‌ها مرتبط با مسئله قره باغ آذربایجان و سفر رییس جمهور ارمنستان به ایران و اعتراضات به حواشی این سفر و شعارهای مرتبط در ورزشگاه بوده که نهادهای امنیتی در پرونده آن‌ها درگیری با مامورین لباس شخصی را عامل دستگیری عنوان نموده اند.

از سوی دیگر گفته‌شده، داوود محمودی در زمان بازداشت در اسفند ۹۷ مورد ضرب و جرح قرار گرفته‌بود و در طول مدت بازداشت نیز شکنجه شده‌بود و از ناحیه بینی و کمر آسیب دید.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید